Redundantne LAN spojenie?

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pátek Říjen 19 15:13:16 CEST 2001

Stanislav Meduna <stano-cznews na meduna.org> writes:

> On Thu, 18 Oct 2001 16:52:49 +0000 (UTC), David Rohleder wrote:
> : "Stanislav Meduna" <stanom na etm.at> writes:
>
> : Ma to byt jako reseni vypadku nejakeho mezilehleho uzlu, nebo reseni
> : vypadku jednoho z uzlu s tim, ze musi byt zachovana otevrena spojeni?
>
> Ma to byt riesenie vypadku akehokolvek hardware zucastnujuceho
> sa na spojeni tych dvoch strojov - cize od sietovej karty
> cez kabel az po infrastrukturu danej LAN, cize v podstate ten
> prvy pripad.

V tom pripade jeste etherchannel, v linuxu rovnez neimplementovano.
Ale myslim, ze ovladace pro Intel EtherExpress 100 primo od Intelu umi
tri rezimy zalohovani AFT, ALB, a EtherChannel - akorat musite mit
nejakou lepsi kartu nez tu uplne obycejnou (myslim, ze je to ta s
oznacenim management).

Ale stejne se nevyhnete single point of failure - v tomto pripade je
to mezilehly switch (pozn. ty dva kabely pri etherchannel musi vest do
jednoho switche, ktery ten etherchannel umi).

Dalsi moznost je udelat na tom linuxu bridge a spustit spanning-tree
(musely by se vyladit parametry) - je to takove ponekud neprijemne
reseni, ale s tim, ze se ty dva kabely vrazi do dvou switchu - tim se
da obejit vypadek switche (pokud je totalni a ne jenom v nejakem
polostavu).

> Ked vypadne masina ako taka, nastupuju ine mechanizmy.
> To je jasne, ze stav TCP spojenia neodzalohujem, aj ked ako
> technicky problem je to zaujimava myslienka :-)
>
> : To prvni se resi pomoci HSRP (na cisco routerech, na linuxu
> : neimplementovano)
>
> Vdaka, pozriem sa, ako to robia.

Ten protokol je definovany v nekterem RFC, cisco ma jeste nejaka
vylepseni (treba se zbavuje IP adresy, kdyz spadne nejaka jina linka,
atd).

Brno, Czech Republic