dcopserver

Jan Povolny povolnyj na quick.cz
Neděle Říjen 21 20:40:37 CEST 2001

Dobry den, mam maly (velky) problem s aplikaci dcopserver, o ktere toho moc
nevim.

Mam Linux Mandrake 8.0, krasne jsem si ho rozchodil jako domaci pracovni
stanici, ktera jede nepretrzite. Jednou jsem prisel domu a Linux byl tuhy,
objevil se vypis kernelu, takze jsem rekl, asi se prehral, spadl, stane se
(mam ho ve skrini a je pretaktovany). Cvicne jsem projel disk programem
e2fsck a restartoval.

A ejhle, naloguji se, zadam startx a pri startu KDE mi to vyhodi hlasku, ze
nebezi dcopserver (na konzoli je jen chyba, ze ho nelze spustit, nebot neni
zadana promenna DISPLAY). Vratim se tedy na konzoli (CTRL+ALT+BACKSPACE) a
zadam promennou DISPLAY takto: export DISPLAY=:0

Pote znovu zadam startx a zase to skonci s hlaskou, ze tentokrat nelze
spusti dcopserver, vracim se na konzoli a spoustim ho rucne (bez parametru,
nebot z helpu jsem je nepochopil). Pote jiz najizdi desktop KDE OK, ovsem
bez okrajovych oken u aplikaci. Nefunguje samozrejme zadna funkce s timto
spojena, prepinani aplikaci, jejich pretahovani a zvetsovani zmensovani.
Jinak vse jede, mam panel, pozadi, screensaver, vse jde spustit, jen bez
toho okenniho spravce. Hledal jsem soubor kwm, ale nenansel, asi je to v
KDE 2.0 uz jinak.

Nevite nekdo, co s tim? Dekuji za kazdou pomoc.

Jan Povolny