dcopserver

Lubos Lunak l.lunak na sh.cvut.cz
Neděle Říjen 21 22:41:20 CEST 2001

Jan Povolny wrote:

> [...]
> stanici, ktera jede nepretrzite. Jednou jsem prisel domu a Linux byl tuhy,
> objevil se vypis kernelu, takze jsem rekl, asi se prehral, spadl, stane se
> (mam ho ve skrini a je pretaktovany). Cvicne jsem projel disk programem
> e2fsck a restartoval.
>
> A ejhle, naloguji se, zadam startx a pri startu KDE mi to vyhodi hlasku,
> ze nebezi dcopserver (na konzoli je jen chyba, ze ho nelze spustit, nebot
> neni zadana promenna DISPLAY). Vratim se tedy na konzoli
> (CTRL+ALT+BACKSPACE) a zadam promennou DISPLAY takto: export DISPLAY=:0

 Kdyz nechce KDE z nejakych takovyhle duvodu, muze pomoct smazat
zkontrolovat misto na disku. Jestli ani pak nenajede, chtelo by to zkusit s
novym uzivatelem, jestli treba neni poskozena instalace.

> Pote znovu zadam startx a zase to skonci s hlaskou, ze tentokrat nelze
> spusti dcopserver, vracim se na konzoli a spoustim ho rucne (bez
> parametru, nebot z helpu jsem je nepochopil). Pote jiz najizdi desktop KDE
> OK, ovsem bez okrajovych oken u aplikaci. Nefunguje samozrejme zadna
> funkce s timto spojena, prepinani aplikaci, jejich pretahovani a
> zvetsovani zmensovani. Jinak vse jede, mam panel, pozadi, screensaver, vse
> jde spustit, jen bez toho okenniho spravce. Hledal jsem soubor kwm, ale
> nenansel, asi je to v KDE 2.0 uz jinak.

 Window manager se od KDE2 jmenuje KWin.

 Lubos Lunak
--
 l.lunak na email.cz ; l.lunak na kde.org
 http://dforce.sh.cvut.cz/~seli