Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor naMandra

Pondělí Říjen 22 19:08:24 CEST 2001

On Mon, 22 Oct 2001, Oto Buchta wrote:

> Sorry, fakt se nemuzu udrzet. Milane. Tak Linus nema kontrolu? A KDO
> DOPRKENYVOHRADY STRKA PATCHE DO JADRA? Panbuh? On ma prave ABSOLUTNI
> KONTROLU A MOC. ON je ten sef, ktery MUSI O VSEM VEDET a navic to MUSI
> DOSTAVAT V PREDZVYKANE PODOBE nekolikaradkovych patchu!!!

Chtel bych vedet, jak Linus neho prinuti, aby to delal tak, jak si on
preje. Zamestnanci to muzes naridit nebo mu sebrat premie. Pokud bude
Linus prilis tlacit, o sve vyvojare prijde. Rec zde byla o moznosti
ovladat projekt tim, ze naridi neco vyvojarum a ne o tom, zda mu vse
projde rukama nebo ne.

> Jiste ze muze. A dela to. Distribuuje bug-reporty, ktere nepatri jemu. To JE
> ukolovani, at tomu veris nebo ne. Bugreport od nej je neco jiheo nez
> bug-report od strejdy Vani z Horni Dolni.

Jenze zamestnanec *musi* bugreport vyresit, kdezto jakykoliv vyvojar se na
to muze vyprdnout (napr. problemy s TCP/IP stackem a Kuznecov). Linus ani
nemuze naridit, aby se tim zabyval nekdo jiny (muze ovsem pozadat, ovsem
to pak neni vedeni).

> Ano. A jednim s mechanismu je STABILIZACE JADRA "stabilni" rady. Kdyz
> nekdo tento mechanismus kritizuje, ty ho hned odpalkujes s tim, ze to
> tak je a bude a basta.

Chyba. Slo o to, ze se zde tvrdilo, ze 2.4.0 je nedostatecna, na coz jsem
odpovedel tim, ze 2.4.x je vyvojova rada a 2.2.0 ani 2.0.0 nikdy nebylo
koncovym stupnem, nybrz prvnim krokem (jako letos v lednu). Dokud budete
interpretovat moje poznamky takto, skutecne se nikam nedostanem.

> Milane, to nemyslis vazne. Ja testoval preverze uz u 2.0 34 a jeslti mi chces
> rict, ze to je nedavno, tak fakt sorry.

Jenze v te dobe se nevydavaly pravidelne. V te dobe je pravidelne mel jen
Alan Cox a to je rozdil. Take jejich popis neexistoval - Linus posilal
velmi zridka, Alan obcas. Nyni je to uz pravidlo, dokonce jich je vzdy
kolem 10 (Linus) nebo 20 (Alan). Zas tak spatnou pamet nemam.

> Tvrdit, ze komparativni test na FS je pokrok ve vyvoji, tak to snad jen v
> tom, ze uz nemame jen ext2.

Ehm. Takze to, ze to nekdo udela je uplne k nicemu? Neni (nahodou)
obvykle, ze nekdo neco udela prvni a ze se to pak opakuje a nakonec z toho
je pravidlo (kdyz se to osvedci)?

> Vis, kdyby mel serii stress-testu, tak to klidne muze delat sam. Proste jenom
> vecer spusti stress-testy a rano se podiva na vysledek. Jenomze zadne nema,
> protoze je dle tebe nerealne, aby je mel.

Ano, klidne by mohl delat uplne vsechno. Nemusel by mit rodinu, nemusel by
jezdit na konference, nemusel by ani jist a spat.

> JEN TROCHU JINAK?
>
> 1)Zadny jiny velky projekt (tedy podle mych informaci, moc do toho nevidim,
> mozna snad Emacs, nevim) nema jednoho vedouciho, ktery musi o vsem vedet a
> musi vsechno odsouhlasit. Vsechno je to dano tim, ze Linus ma Linux jako sve
> ditko, ktere je "JEHO A POUZE JEHO". Na druhou stranu musim priznat, ze pred
> nim hluboce smekam, pokud se v te prehrsli kodu dokaze zorientovat. Ale to
> nic nemeni na faktu, ze to velmi omezuje jeho vyvoj.

Jadro neni Emacs. Ma (jiste) mene radku, odecteme-li ovladace, tak dokonce
hodne malo. Jadro se obtizne ladi a i male chyby maji fatalni nasledky.
Kdyby nebyl prisny a kdyby to vsechno neslo pres jednu osobu (ktera tomu
dost rozumi), byl by v tom behem 2 release takovy bordel, ze si to tezko
budeme predstavovat.

IMHO nema cenu pokracovat, protoze se zde opet stretavaji protichudne
pozadavky (rychlejsi vyvoj, vetsi despotismus, mensi despotismus, moznost
naridit zmenu ve vyvoji, moznost ukolovat vyvojare, atd.)

> Vis, Milane, fakt si myslis, ze si vsichni (kdo reagujeme na tve
> rpispevky v tomto threadu) vymyslime a vkladame ti do stisku klaves
> neco jineho, nez jsi sam napsal, nebo ty do pouheho poukazovani na
> fakta vkladas neco, co tam nepatri? Proste nam to z tveho textu
> jednoduse vyplynulo. A pritom nerikam, ze to (cernobile (u mne spis
> cerne, viz puvodni mail threadu) nazirani na vyvoj jadra) nedelam
> taky.

Pokud Ti neco vyplynulo tim zpusobem, ktery jsem komentoval nahore, pak je
evidentni, ze chyba bude v iterpretaci. Tedy spise v tom, ze mate pocit,
ze jsem neco rekl a ono to (jaksi) bylo receno uplne jinak. Viz archiv.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz