Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor naMandra

Pátek Říjen 26 10:10:22 CEST 2001

On Wed, 24 Oct 2001, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Milane, ja neignoruji Tvuj pohled, prijimam ho, ale nech prosim, at mam
> vlastni. Mimo jine z toho vlastniho Ti rikam, ze to stabilni jadro je
> pro vetsinu lidi uplne na nic, protoze:
> a) backportuje se neco z novejsiho => v kombinaci v jake se to ma
> provozovat to moc lidi neodzkouselo

Backport znamena, ze to uz nekde funkcni bylo. Navic do production rady se
nedostane nic, co by nebylo DOBRE odzkousene. ReiserFS i ext3 jsou jen dve
veci, ktere kompletne popiraji tvrzeni, ktere zde bez skurpuli predkladas
(obe maji za sebou takove testovani [mimo oficialni jadra], ktere
nepamatuje zadna jina soucast).

> b) stabilni (stare) jadro) nepodporuje jiz v te dobe standardni
> soucasti, ktere 'musi' kazdy poradny OS podporovat aby mohl byt na trhu
> - tedy k cemu je? (ACPI ve 2.2. - usmev, jak chces pracovat s ATX
> serverama?, zurnalovaci FS ve 2.2.?, nutne speciality Samby (ACL) - only
> 2.4. apod. - spoustu dalsich veci by Ti vyjmenovali i jini).

Ano, 2.2.x je zastarala. Co mi tim chces dokazat? Jako ze kdyz je
zastarala, tak z toho vyplyva, ze nova production rada uz dnes musi byt
rock-stable? Nevidim v tom zadnou logiku a zadny argument pro nic.

Pokud nekdo chce pouzivat jen rock-stable jadra, MUSI akceptovat, ze bude
3 roky pouzivat jedno proverene jadro, nez mu doroste dalsi a NELZE se
tomu vyhnout. Leda ze bys udelal to, co delaji distributori - posbiral
ruzna reseni problemu, namixoval do soucasneho jadra (ktere zatim 100%
nevyhovuje) a tak si pozadovane jadro vyrobil. Bude stabilni uz ted, ale
obsazene fixy nebudou konecna reseni (coz tuto chvili nevadi).

Linus & spol. mezi tim provedou soucasne jadro radnym vyvojem (tj.
neakceptuji hotfixy, ale jen systemova reseni, ovsem to chvili trva) a
pozdeji u dalsich jader v production rade takova snaha nebude potreba (ne
ze by vubec, ale ne v takove mire, jako dnes).

Nechapu, co je na tom porad nejasneho.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz