Boot manager - LILO nebo Ranish

Pondělí Říjen 29 14:09:27 CET 2001

Marek Butas napsal:

> Potreboval bych si ujasnit par veci ohledne bootovani. Nerad bych si
> totiz pridelal kvanta prace.
>
> System je zalohovan denne do tarovych souboru. Ty jsou v poradku, v
> pripade nouze je rozbalim do druhe (zalozni) partition, upravim
> /etc/lilo.conf a /etc/fstab.conf, spustim lilo, nabootuji a jedem.
> Potud dobre.
>
> Mam tady ale pozadavek, jestli bych nemohl pouzit Ranish. Chtel jsem
> se zeptat na to, jestli se to vyplati? Ranish nebo LILO?
>
> Jeste jedna otazka by byla. Jestli to dobra chapu, tak LILO sedi MBR,

jo

> ale konfiguracni soubory ma normalne na partition. Ted situace - neco

noo. konfiguracni soubory se ctou pouzi pri spusteni prikazu lilo. Ten si
pak vytvori soubor, kde je fyzicke umisteni vmlinuz na disku a fyzicky odkaz
na ten map ma v MBR (zhruba).

> se mi stane s partition, kde mam Linux (treba se mi kompletne smaze).

pokud tam nic nenapisete, tak to nabootuje kernel

> Pokud se nemylim, LILO by melo normalne fungovat ne? Tedy s omezenou
> moznosti konfigurace.
> Dale ... spadne mi tedy jedna partition, tak nabootuji z druhe, a
> pokud zmenim zde /etc/lilo.conf a zadam lilo, promitnou se mi opet
> bez problemu nove zmeny v MBR?

jiste. jinak se ani neuskutecni. narozdil od grubu, ktery pokazde cte
konfigurak z disku. Co  je vlastne Ranish?

				Petr Cech
P.S. CVS grubu podporuje i xfs a jfs
           cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz

Digital Electronic Being Intended for Assassination and Nullification