XFree86 4.1 a ceska klavesnice

Miroslav Barták mbartak na iol.cz
Sobota Září 1 13:21:16 CEST 2001

Dne so  1. září 2001 10:25 jste napsal(a):

> Umi, sam to pouzivam. Prave pokud potrebuju vice jazyku dohromady, tak se
> smirim s (pro mne) nepohodlnym ceskym layoutem a delam v grafickem
> prostredi.
>
> Problem je jen v tom, ze prave ted je v XFree jen jeden layout, ktery se
> nekterym lidem vylozene nelibi (ja na nej take nejsem zvykly) a oni by tam
> chteli jine (a zaroven si nechteji vyrabet vlastni).
>
> Spravne je na tom to, ze ceska klavesnice ted alespon funguje, coz si
> myslim neguje tu neprijemnost se zpetnou kompatibilitou. Mapy prestaly
> [...]

Možná to utíká od tématu, ale nemělo by to být záležitostí grafického
manažeru ? V KDE1 bylo k výběru qwertz i qwerty. V KDE2 pouze qwertz což mi
nevyhovuje. Souřadný systém používá právě x,y,z, a je nepříjemné když se
pořád pletu (y,z) při us a cz klávesnici.
Za druhé je klávesnice tak pomalé vstupní zařízení, že změna klidně může být
až ve vrstvě nad X (pouhá spekulace).

--
Miroslav Barták  <mbartak na iol.cz>