META: Co s MIME v konferenci

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Čtvrtek Září 13 18:46:26 CEST 2001

Zdravím,

když už jsme u toho "mršení" korektních e-mailů odesilatelů a bojíme se
kódování windows-1250 (ve stylu "všechno od Microsoftu je špatné"), tak
bychom také mohli "mršit" i From: hlavičky. Třeba existují i lidé, kteří to
ve svém klientovi nemohou přečíst (ano, přiznám se, já to přečíst můžu
a nevadí mi to, protože to vlastně ani nepoznám a není důvod, abych to
věděl, pokud je to korektní). Např. dnes přišlo:

From: "=?windows-1250?B?TWFyZWsgT2yaYXZza/0=?=" <xxxx na atlas.cz>

Pro zájemce - jméno dotyčného je:

From: "Marek Olšavský" <xxxx na atlas.cz>

Jeho e-maily jsou velmi zajímavé ;-) Ale opravdu! Jeho From: hlavička je
korektně zakódována pomocí windows-1250 a je v mém poštovním klientovi
korektně zobrazena. Tělo jeho e-mailů je ještě zajímavější - nechám si na
konec. Jeho signatura obsahuje písmeno š (vzhledem k jeho jménu se ani není
čemu divit, že ;-) v kódování windows-1250, ale hlavička celého e-mailu
obsahuje řádky

Tedy zcela nutně musí být toto písmeno zobrazen špatně a závisí tedy na
jednotlivých klientech, co za znak zobrazí. Tedy listserver překonvertoval
e-mail z nějakého kódování do iso-8859-2 a doplnil tento údaj do hlavičky
i přesto, že v těle jsou znaky evidentně s kódováním jiným. V jakém
kódování dopis odešel od odesilatele samotného je mi záhadou a tudíž mu ani
nemohu poradit, jak si správně nastavit svého klienta (samozřejmě pouze
pokud má svého klienta nastaveného špatně, o čemž úpřímně pochybuji)
případně jak si jej nastavit "vhodněji".

Tělo jeho e-mailů je také velmi zajímavé - zejména pokud cituje někoho, kdo
napsal e-mail s diakritikou. Ta byla (alespoň dnes v e-mailu Message-ID:
<000f01c13c47$7bfce380$0102a8c0 na ucitel> ) v citacích korektní, ale ve
vlastním e-mailu ne :-)
--
Pavel Janík

My god! Kai is actually _asking_ a question. Is this a first? :)
                  -- Seb James in gnu.emacs.help