XFree 4.* a compound-text selection

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Čtvrtek Září 13 20:02:55 CEST 2001

Přeji příjemný večer,

narazil jsem před několika dny na zajímavý problém. Mám aplikaci (GNU
Emacs), která používá pro selection standardně compound-text. Vše se
odehrává na stroji s XFree86 v. 4.0.3. Distribuce nehraje roli - já
používám SuSE Linux a stejný problém mi potvrdil i Milan Zamazal, který
používá Debian GNU/Linux. Všechny aplikace běží se všemi proměnnými (LANG,
LC_*) nastavenými na cs_CZ.

A nyní k problému:

Pokud označím v GNU Emacsu nějaký text, který obsahuje i znaky v kódování
ISO-8859-2, tak jej mohu vložit například do programu xedit naprosto bez
problémů. Jedinou aplikací, které to činí potíže je xterm (např. cut&paste
mezi Emacsem a Mozillou funguje naprosto skvěle) ;-) Pokud v něm otevřu
libovolný editor - např. joe, vi nebo i Emacs a text do něj vložím, není
vložen správně. Compound-text obsahuje escape sekvence se znaky
B a A a tyto znaky jsou do editoru nesprávně vloženy (kromě okolního
textu), protože xterm má pravděpodobně nějaké problémy právě
s compound-textem.

Podle Milana Zamazala to v XFree86 3.x nedělalo a já si to také nepamatuji,
tudíž je vysoce pravděpodobné, že je to chyba v XFree86 v. 4.

Našel jsem na Internetu stránku
http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/debian-utf8/HOWTO/howto.html na
které je popisován podobný problém a se zde uveřejněným opatchovaným
xtermem je samozřejmě všechno v pořádku a funguje to tak, jak má :-)

Pro současný stav samozřejmě existuje řešení - alespoň v GNU Emacsu, kde si
mohu pomocí C-x RET X zvolit coding-system pro následující selection
(iso-8859-2) a text vložit i do xtermu, ale to není generické řešení a je
to pouze obcházení daného problému xtermu.

Chtěl bych tedy poprosit někoho dalšího, kdo by mi můj problém také
potvrdil a ještě lépe otestoval jej i na XFree86 v. 3, 4.1 a v CVS. Potom
bychom mohli společně tento problém pomoci vyřešit i v XFree86. Nejlepší by
bylo, pokud by to např. už v XFree86 v.4.1 (kterou jsem ještě nezkoušel)
bylo vyřešeno.

Díku za odpovědi.
--
Pavel Janík

Be warned: emacs has a steep upward learning curve.
                  -- a.l.meyers na consult-meyers.com in gnu.emacs.help