IMAP a off-line cteni posty

Veros Kaplan veros-nospam na tac.cz
Pátek Září 14 09:26:25 CEST 2001

Pavel Janík napsal:

: Další možnost může být třeba použít rsync... Ale to je jenom takový
: nápad. Možná by stálo zato jej dotáhnout.

   Přes noc jsem nad tím přemýšlel, takže posílám myšlenku.

: Nejlepším mechanismem pro řešení tohoto problému je ovšem stejně notebook.

    Není - mám notebook a jsou situace, kdy si ho nemůžu připojit do
sítě, navíc mi vyhovuje, že mám poštu uloženou i na domácím počítači a
firemním počítači a nemusím tahat notebook z tašky. Nehledě na to, že
mít poštu uloženou na jednom místě si koleduje o problémy (zálohovat,
zálohovat...)

    Stávající stav:
    mám pouze POP přístup, na několika počítačích bych měl rád kompletní
poštu, ze které by mělo být možné přistupovat. Na některé maily mi chodí
upozornění na mobil, takže to nemůžu řešit tak, že by veškerá pošta
zůstávala na POP serveru. Cronovaným fetchmailem vyzvedávám poštu co 5
minut a třídím ji do mailboxů s tím, že některá pošta chodí na telefon.
Jinak by to bylo jednoduché :-)

    Návrh:
    Jeden počítač bude master a bude obsahovat kopii aktuálních
mailboxů. každých 5 minut bude vyzvedávat novou poštu fetchmailem
(parametry UIDL, KEEP) a zkoumat, jestli o ní má poslat informaci na
telefon (procmailrc+nějaký mailforwarder). Do mailboxů nebude NIJAK
zasahovat.
    Klient - se připojí, rsyncem master->klient si sesynchronizuje
mailboxy, stáhne všechny maily z POP3 a roztřídí je. Odpojí se. Uživatel
bude provádět nějaké akce (odpovídat apod.), znovu se připojí,
sesynchronizuje mailboxy klient->master a odešle poštu. Odpojí se.

    Nevýhody: pokaždé se budou přenášet i maily ne moc důležité
(linuxová konference), což nemusí být zrovna malý objem dat (přes
pomalou modemovou linku - občas užívám GSM). Chtělo by to nějak
rozdělit.
    Výhody: můžu dál používat mutt a libovolný MTA. Není to náročné na
konfiguraci.

  Toto řešení (až na nevýhody) je docela jednoduché, nikoliv však
elegantní. Nechce se mi ale znovuvynalézat kolo a nevěřím tomu, že to už
někdo nemá rozchozené.

S pozdravem

Věroš Kaplan
--