Linux a Win98SEna jednom HDD, problemy s bootem

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Čtvrtek Září 20 20:44:12 CEST 2001

On Thu, 20 Sep 2001 jiri.rambousek na veba.cz wrote:

> [...]
> nastartuji PC a jako prvni zvolim pres LILO boot do Windows, vse nabehne a
> pracuje korektne. Posleze muzu pocitac restartovat a v LILO zvolit
> implicitni boot do linuxu - i ten pracuje naprosto spravne. Problem nastane
> v opacnem pripade. Pokud po startu PC nejdrive zvolim praci v linuxu a pak
> chci restartovat a v LILO zvolit Windows, Win pri bootu vypise tuto hlasku:

> Start systemu Windows 98 ...
>
> Ovladac XMS pro Windows, verze 3.95
> Specifikace rozsirene pameti (XMS) verze 3.0
>
> Copyright 1988 - 1995 Microsoft Corp.
>
> Chyba:    Nelze ovladat adresni vodic A20!

Vím že XMS se dal nějakým přepínačem vnutit režim jak se má ovládat
vodič A20

Skuste nastavit.

přepínač /machine:xxxx u mého může být xxxx 1 až 17, vyskoušejte
1,11,12,13.

/a20control:on
/a20control:off

Nastaví nebo vypne řízení linky A20

> Ovladac expandovane pameti pro Windows verze 4.95
> Copyright 1988 - 1995 Microsoft Corp.
>
> Ovladac EMM386 nebyl nainstalovan - spravce XMS neni spusten

To tam nenacpete pokud tam není XMS.

> Pokracujte libovolnou klavesou ...
>
> HIMEM.SYS chybi!
> Zkontrolujte, zda je tento soubor umisteny v adresari Windows
>
> pak boot skonci v promptu a muzu pres teply restart zvolit linux nebo uplne
> vypnout PC a pak muzu nastartovat oboje. Zda se, jakoby linux pri restartu
> zcela neuvolnil pamet a pak se tam neco hada s Windows. Himem.sys je

Linux nějak nastaví řízení A20 a win s tím potom nehnou,
skuste ješte propátrat BIOS kolem řízení A20.

> samozrejme v adresari WINDOWS i jako zarizeni v config.sys.

Windows to potřebují v config.sys ?
Já tam takové zhovadilosti nemám a win normálně běží. (w95 osr2)

> Mohli byste mi prosim poradit, kde hledat chybu?
>
> Dekuji J.Rambousek

|            Ostrava                     |
|    e-mail soban na centrum.cz             |

---
Používám legální programy a ZADARMO !
viz http://www.linux.cz/zdarma-a-legalne