Red Hat - binarni kompatibilita

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Středa Duben 3 12:48:39 CEST 2002

"Libor Chocholaty" <chocholaty na gncz.cz> schrieb im Newsbeitrag
news:3CAAC646.2CE351D2 na gncz.cz...

> Vim, ze se to tu jednou probiralo, ale dodnes jsem tomu presne
> neporozumnel. Co myslite tou binarni komaptibilitou? Muzete uvest
> i nejake priklady nebo odkazat na zdroje informaci?

Co sa tyka C, je vsetko v poriadku, takze ak robite iba v C,
nemusi Vas to trapit.

Pokial robite v C++, ide o veci ako name mangling, templates,
rtti a.p. C++ je proste dalej od procesora ako C a ma omnoho
viac veci, ktore treba z C++ konstrukcii mapovat na to, ako
nakoniec vyzeraju v .o a v knizniciach. A prave toto mapovanie
sa meni.

> Pouzivam v praci RH 6.2 pro vyvoj softu a hrozim se prechodu
> na RH 7.2. Jsem mucen

Preklep alebo zamer? :-)))

> pouzivat prekladac GCC-2.95.2/3. Znamena to snad, ze binarky
> prelozene na RH6.2 nepobezi na RH7.2?

RH ma vo zvyku dodavat "compat" balicky, takze kompatibilita
tymto smerom problemom nebude. Naopak to ale nepojde:
co prelozite na 7.2, na 6.2 bez nespustite (aspon nie trivialne).

BTW, urcite 2.95? Nebol na 6.2 este egcs?

> Proc vlastne RH pouziva vlastni upravy kompilatoru?

Vid archiv, to uz bolo prebrane od zaciatku po koniec a zase naopak.

> V predesle debate na toto tema se rikalo, ze zvolil cestu
> GCC-2.96, pro "binarni kompatibilitu" s GCC-3.x.

Tento vyrok si nepamatam. Naopak sa myslim hovorilo, ze binarna
kompatibilita tak ci tak nebude, takze to nie je podstatny argument.

> Ted rikate, ze by se porusila. Jak to tedy je? Vi to nekdo?
> Ma nekdo predstavu, kolik prace a jake vezme preistalace
> vyvojarske stanice RH 6.2 -> RH 7.2?

Pokial nepotrebujete spustat (C++) aplikacie na starsich strojoch
(tym menej na inych distribuciach) a ste pripraveny jednorazovo
sa vyrovnat so vsetkymi chybami v programoch, ktore starsi
gcc toleroval a novy uz nie (co Vas raz caka tak ci tak), nevidim
v tom problem.

Zdravi
--
                                                     Stano