Server Redhat 7.2 & Samba & ACLs, jako nahrada serveru windows ?

adam_1 na centrum.cz adam_1 na centrum.cz
Pátek Duben 12 20:04:42 CEST 2002

Hello Zdenek,

Ahoj

ZD> Ahoj,
ZD> potřeboval bych zprovoznit jeden server s RedHat 7.2,

Jsi si uplně jistý, že když chceš rozcházet server že zrovna musíš
použít RedHat 7.2. Zdá se mi moc uživatelskej. Osobně bych spíše
použil distribuci Slackware je mnohem jednoduší ji použí a můžeš si
tam dělat skoro co chceš. Osobně mne docela dost svazují RPM balíčky
které nemam moc rád. Dále RH pouzivaji moc pameti a jsou mnohem
pomalejší.

ZD> Samba jako PDC, ale aby podporovala ACLs.
ZD> Tedy přístupová práva na úrovni souborů,
ZD> podobně jako u Win NT/2000 na NTFS, prostě úplná náhrada
ZD> souborového serveru Win.

Samba na Linux ti opravdu nahradi NT nebo Win server dokonce ti i
zachova dlouhe nazvy. Budes vsak mit jeden problem a to je ten
vzhledem k heslovani. Musis u vsech stanic sjednotit Windows pokud
mozno stejne rady. Jedna se o to že jednou se heslo posila kriptovane
a podruhe v plain textu. Ted nevim jake win to posilaji jak.

ZD> Na±el jsem u samby nástroj smbcacls (?), kterým se má dát
ZD> nastavit práva uľivatelů na smb serveru

prava a ucty uzivatelu na to nemusis pouzivat smbcacls.
Pouzij prikaz smbadduser jmeno_uziv:skupina
dvakrat se te to zepta na heslo a ucet je vytvoren.

Nastaveni samby se provadi v adresari /etc/smb.conf
kdyz napises prikaz man smb.conf tak dostanes vycerpavajicim zpusobem
zdeleno jak a co v tomto souboru mas nastaviti.

popsal jsem ti spusob pro RH protoze jsem je jeste pred mesicem
pouzival ale presel jsem na Slackware tam je to trocha malo jine.

ZD> , ale není mi
ZD> z popisu jasné, zda ten server nemusí být opravdu
ZD> Win NT s NTFS, tedy jestli to podporuje i samba jako
ZD> taková.

Neplet Linux a Win a dokonce NTFS dohromady.
Jedno co ti reknu je to nikdy se nepokousej pripojovat na linux disk s
NTFS je to hazard s daty prisel by jsi o ne s nejvetsi
pravdepodobnosti.

ZD>  Je k tomu je±tě něco třeba, kdyľ budou sdílené
ZD> soubory samby na svazku ext3?
ZD>  Nebo je nutný jiný fs?

Muzes pouzit Ext3 ale take Ext2 jak je libo jiny Fs nepotrebujes.

ZD> Je±tě nějaký patch na jádro? Máte s tím někdo
ZD> praktické zku±enosti?

No tak na tohle jsem se ptal ja pred asi tejdnem tak to tam nekde
najdes.

ZD> (archiv konference jsem prohledal, ale jednoznačné odpovědi
ZD> na otázky nena±el)
ZD> Díky.

Mej se pokud budes chtit neco poradit primo tak se ozvy.

Pokud mohu poradit tak vles na server www.root.cz a dej hledat samba
je tam serial samba tanec s okny ma asi 7 dilu tam je uplne vse
popsano do podrobna a cesky.     Ahoj Adam.