Re: Wine: Opět čeština a lokalizace

Oak Oak.brno na seznam.cz
Pondělí Duben 15 15:17:40 CEST 2002

Dobrý den,

předem děkuji za reakci k mému problému.

Dne 12. duben 2002, <linux na linux.cz> napsal:

> Jak uz jsem kdysi psal, Wine se pokousi uhadnout, jak je aktualne
> nastavena klavesnice v X, pricemz hleda takove vlastni mapovani
> klaves, ktere se nejvice podoba tomu, co pouziva X server. Cili
> by se ceska klavesnice ve Wine mela zprovoznit "automagicky".
> Uvedene chovani naznacuje, ze mate klavesnici asi nastavenou tak,
> ze Wine zadnou shodu nenajde a uchyli se k nouzove variante.

Taky si to tak nějak představuju, ale jen mlhavě. Klávesnici
mám cz_us_qwertz. Při spouštění mi (někdy, podle verze a kompilace)
hlásí, že nebyla nalezena mapa a nastavuje "default us keyboard",
nebo tak nějak.

Otázkou je, jak ho tedy donutit, aby vzal požadovanou mapu.

Taky je otázka, jak zjistit kódy kláves na klávesnici, abych si
mohl vytvořit vlastní mapu klávesnice tak, aby přesně odpovídala
mé klávesnici Chicony.

> Tak to je velice zajimave a nekonvencni chovani.

Druhý den (po restartu?), už se to chovalo standartně, tj.
místo kláves na horním řádku a ALT vypisuje do aplikace znak
'+', místo BACKSPACE vypisuje čárku.

> [...]
> normalni Helveticou, co je v X. (Ted mne napada, ze FreeType 2 uz tyhle
> fonty umi, takze nove XFree86 (viz nize) by je v zasade mohlo pouzivat
> primo.)

> Tedy pokud vim, tak posledni verze xfstt je asi tak 2 roky stara
> a ten projekt je de facto mrtvy.
>
> Posledni verze "xfsft" je mozna jeste starsi, ale to je tim, ze
> kod xfsft se stal integralni soucasti XFree86 4 (a nektere
> distribuce si ho dokonce pridaly uz do 3.3.x) -- castecne je z nej
> obecna vrstva odstranujici zavislost na kodovanich, castecne je z nej

Hmm, na mém SuSE 7.3 (ani v CD-čkách instalace) jsem neobjevil
žádné známky xfstt. Snad teď ve verzi 8.0 na konci dubna.
XFree mám 4.2.0.

Zkoušel jsem instalaci xfstt někdy v lednu nebo únoru, staženou z
odkazu v dokumentaci Wine, ale vůbec se mi to nezadařilo.
Prakticky chybí dokumentace, je tam jedinej README soubor s krátkým,
ne úplně (pro mě) jasnným popisem. Prakticky jsem udělal tohle:
  1) Nahradil jsem /usr/bin/xfs (či tak nějak) binárkou z balíčku
  2) To samý pro další přiloženou binárku
  3) Změnil soubor /usr/X11R6/lib/X11/fs/config tak, že jsem do
     něj dopsal u řádku CATALOGUE (kde už bylo asi 20 cest) cestu
     '/c/windows/fonts' a v adresáři '/c/windows/fonts' jsem
     založil soubor 'fonts.dir' se seznamem nahrazovaných písem.
  4) Restart a 0 bodů, :-(
Vzhledem k absenci dokumentace ani nevím, jak bych měl provádět
kontrolu funkce, každopádně Wine český znaky nezobrazoval ani poté.

> --Pavel Kankovsky aka Peak  [ Boycott Microsoft--http://www.vcnet.com/bms ]
> "Resistance is futile. Open your source code and prepare for assimilation."

Oak

Reklama:
GEnius bez pocitace - nemyslitelne ;-) http://www.genius.cz