Rada s kompletní zálohou HDD

Jiri Uncovsky xuncovsk na informatics.muni.cz
Pátek Duben 26 07:27:27 CEST 2002

On Fri, 26 Apr 2002 n_petr na seznam.cz wrote:

> Poradíte mi prosím s následující vicí?
> Mám 2 harddisky. Jeden 60GB(hda) a druhý 4GB(hdc). Na hda mám linux a na hdc
> Win2k. Potoeboval bych udilat kompletní zálohu hdc do nijakého souboru
> veetni mbr, partition, ... Abych mohl hdc zformátovat a nainstalovat na nij
> a ozkoušet na nim jiný systém a po pár hodinách blbnutí a oešení problému
> kompatibility hardwaru opit vrátit hdc do puvodního stavu - jako byl poed
> tou zálohou - nahrát na niho opit ten soubor z hda veetni mbr, partition...
>
> Jak to provést? ... hdc je pouze hdc1 (4 GB) a linux mi jede na hda4 (11 GB)

> [...]

zaloha:
dd if=/dev/hdc of=zaloha bs=velikost_bloku
nebo
cp /dev/hdc zaloha

obnova:
dd if=zaloha of=/dev/hdc bs=velikost_bloku
nebo
cp zaloha /dev/hdc - zepta se zda prepsat /dev/hdc odpovedet ano

pro linux plati totez.

Jiri Uncovsky.