ANNOUNCE: Aktualizovano - TrueType fonts v X, navod.

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Pondělí Srpen 5 09:25:50 CEST 2002

On So, 2002-08-03 at 19:25, Pavel Kankovsky wrote:

> Lepe naprogramovani X klienti by se asi meli z absence fontu zotavit

aha.

> Ale jak jsem jiz rikal, jakasi mnozina fontu
> je de facto standard.

no a tento standard neni dodrzen, pokud se vyhazi vsechno a necha jen
TTF. O tom jsem mluvil (resp. to jsem chtel sdelit).

> No nevim, na mem X terminalu s dpi 100 je fixed (-misc-fixed-medium-r-
> semicondensed--13-100-100-100-c-60-iso8859-1) ponekud maly a malo vyrazny
> (ze vzdalenosti, ze ktere je videt cela obrazovka), ale jako "blesky
> necitelne" bych ho neoznacil. Co to mate za monitor?

Sony 17" (takze viditelna oblast bude mit tak 16") s rozlisenim
1280x1024.

Nicmene ja jsem ten font nakonec nejak uplne necekane vyresil. Z
nejakeho duvodu mi font browser drive nabizel u fixed(misc) velikosti
fontu jen 10 a 12, a "12" jsou prave pekne blesky pri 1280x1024. Ale to
bylo medium semicondensed - ted uz mam i medium (predtim ve font
selektoru nebylo) a medium uz nabizi velikosti 5-20. A zrovna velikost
20 je pro me oci uz dost dobre citelna :)

> Aha. "Rozvrtal jsem si X server a ted se divim, ze mi neco nefunguje." :)

no ja nevim, jestli mate nVidia kartu - to pomazani GLX knihoven je
"standardni" zpusob jak ten ovladac rozjet. Krome toho jsem pak rozjel i
ten puvodni nv driver a dokazal, ze pada jen komercni.

> Zadny rozsypany caj tam neni. Je tam "dira".

dira do nekam, odkud se berou nahodna data.

> To ovsem nijak neomlouva nVidii, protoze driver nema co padat na drzku,
> kdyz nekdo chce vykreslit znak, co ve fontu chybi.

napsal jsem jim to. Neodpovedeli. Asi je jim to jedno.

Petr