OT (sorry): PDA

Marek Sezemsky sezemsky na czechsite.cz
Pátek Srpen 9 09:10:04 CEST 2002

Tomas Hlavacek wrote:
> Dobry den,
>     nerad obtezuji OT.
>     Je nejake PDA s rozumnym OS? Nerikam zrovna s Linuxem:-)) ale proste
> neco, v cem neni
> stopa po Winodws?

Bud Palm (system PalmOS) anebo Psiony (EPOC32 - tusim). To
je asi tak k zakladnimu rozdeleni, jinak existuje (zvlast u
Palmu) spousta dalsich licencnich vyrobcu (Sony, Handspring,
...).

Nevim jak Psion, ale Palm ma v Linuxu velkou podporu.

> Koukal jsem na simulator Palm OS, ale nejak mi to neucarovalo. Mozna to
> je jen tim, ze to neni skutecny,
> nevim...

POSE (Palm OS Emu) je IMHO docela kvalitni, ale opravdu
IMHO. Nemam s tim dlouhodobe zkusenosti.

> Jak to je s flashkama uvnitr PDA? Da se na ne pristupovat pres USB

ROMku sem z palmu pretah takhle: nahrat do PDA program (ROM
Transfer), pustit na PDA, pustit v POSE a tradaaa, uz se ty
bajtiky vesele kopiruji.

> PDAcka jako
> na MassStorage USB device ci jak se to jmenuje a nebo je na to potreba
> nejaky jiny software. Jde to vubec pod
> Linuxem? A co treba CompactFlash karta? (paklize na ni ma PDA slot) da
> se na ni taky lezt pres PDAcko a nebo je
> potreba koupit si nejaky USB Flash reader?

S pridavnymi karatmi nevim, nemam zkusenosti.

>     Sync organizeru, kontaktu a podobne "hlouposti" jdou a nebo uz chci
> moc?

Pro Palmy je k dispozici balik pilot-link, umi spoustu veci
(hlave exporty adresare, memos, todo a pod.) do
text.formatu), a dalsi veci dobre ke komunikaci PDA-PC.

--
S pozdravem

Marek Sezemsky
Czech Site a.s.