OT: pozadavky na server

Zdenek Mazanec Zdenek.Mazanec na contactel.cz
Pondělí Srpen 12 15:32:57 CEST 2002

> no takze ja to specifikuju. ma se jednat vetsinou o servery s PHP a
> ASP aplikacemi + databaze MSSQL , Oracle (vetsinou na jine masine).
> Ty aplikaci by se dal prirovnat idnes atd. Uzivatele budu uploadovat
> obrazky napr. upravovat si svou stranku. cist nabidky klikat atd.

Chapu to tak, ze jde o klasicky webserver pod WINDOWS NT/W2K?
V tom pripade mi neni uplne jasny, proc se ptate v konferenci venujici se
jinemu OS.

Zpet k veci. Kdybych mel postavit server na linuxu s lokalne bezici databazi
(mysql nebo postgresql) s tim, ze co stranka, co jeden-dva hity do databaze
a 20-30 hitu na staticke objekty typu obrazek, style-sheet, staticky
vkladana hlavicka/paticka, tak by mi bohate postacoval jedno az
dvouprocesorovy stroj tridy pentium-iii s jednim-dvema gigabajty pameti a
scsi disky. V podstate low-end.
Cele by mi to utahlo minimalne 50 stranek za sekundu (na vic jsem se zatim
nikde nedostal) tj 50*86400/10=~432 000 unikatnich navstev denne.

Pokud bych mel databazi vzdalene a neresil bych zpozdeni dane databazi, tak
bych si troufal tvrdit, ze takovy stroj zvladne navstevniku jeste tak 3x-4x
vic aniz by byl vystaven nejakym kritickym stavum.

Je samozrejme otazka, jaka bude povaha zatizeni databaze (typicke webove
dotazy jsou spise jednoduche nez slozite) a jak dobre bude napsany kod - oba
tyto faktory mohou vykonnost posunout o rad(y) jinam.

---
Zdenek Mazanec, Contactel s.r.o.
http://mandrake.redbox.cz