APC Back UPS PRO 1400VA - jo?

Zdenek Drlik drlik na asd-software.cz
Čtvrtek Srpen 15 13:42:59 CEST 2002

Petr Stehlik wrote:
> Prave jsem tri hodiny poctive procital archiv konference, cetl jsem i
> clanek na abclinuxu, videl jsem stranky apcupsd (oboje), byl jsem na
> NUT. Predpokladam, ze teoreticky jsem vyzbrojen dostatecne, tak jsem se
> chtel zeptat uz jen na prakticke zkusenosti.
>
> Potrebuji zalohovat tri nebo ctyri linuxove servery (bezne PC bez
> monitoru) jednou UPS, zrejme tou co je v $subj. Nikde mi nebezi Xka.
> Chci aby jeden pocitac vypnul po siti ty ostatni (master/slave). Chci,
> aby se vsechny potom nekdy taky samy zapnuly (3xATX, 1xAT zdroj). Bude
> [...]

Na nekolika serverech mame apcupsd a jede to bez problemu, melo by to
umet komunikovat i po siti, server ktery je propojen seriakem s UPSkou
pak umi shazovat ostatni servery napajene z te same UPS.
Co se tyka zapnuti serveru, tak u ATX desek lze vetsinou v BIOSu
nastavit jak se maji chovat po opetovnem privedeni napeti (byvaji tam
tri volby - zapnout pocitac, vypnout pocitac, nebo obnovit stav pred
vypadkem). Problem byva s nastavenim UPSky v kombinaci se starymi AT
(nebo i ATX pokud nemate nastaveno softwarove vypinani), aby pokud
softwarove shodi stroje, tak aby pri opetovnem obnoveni napajeni ze site
napred na chvili napeti k pocitaci vypnula a pak je teprve obnovila.
UPSka totiz muze poslat demonovi signal, aby shodil server, ten provede
shutdown a zustane viset na hlasce "Power down". Pokud se napajeni ze
site obnovi a UPSka nesodi serveru napeti a sama se vrati do normalniho
rezimu tak server zustane na teto hlasce viset dokud ho rucne
neresetujete... Takze se musi UPSka nastavit softwarove tak, aby tohle
nedelala.

Zdenek