Odporucate update server Mandrake 8.1 -> 8.2?

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pátek Srpen 16 15:35:27 CEST 2002

On Fri, Aug 16, 2002 at 02:20:24PM +0200, Jan Satko wrote:

> Urcite by som neodporucil prejst na nejaky novsi kernel bez nejakych
> testov( od testerov kernelu, ktory si ho hned nainstaluju a skusaju co
> dokaze), pripadne uplne nove gcc.

> Asi dost zalezi na povahe. Ja risknem novsiu verziu pre novsi system ako
> ponechat staru deravu verziu resp. ju uplne odstavit.

Ale tady se nikdo přece nebaví o bezpečnostních upgradech. Tady se
bavíme o kompletním updatu systému jako celku. A znám programy (konkrétně
vámi zmiňovaný sendmail), kde jsou běžně některé starší verze bezpečnější
než drtivá většina nových.

Další problém je v tom, že nová verze distribuce znamená obvykle nové
jádro, nové gcc a v poslední době i glibc a libstdc++. Distribuce
je odladěna jako celek. Upgradované balíky (včetně bezpečnostních
upgradů) jsou odladěny s danou verzí distribuce. Jak začnete míchat
různé verze, koledujete si o potíže. To už je jistější se na distribuci
vykašlat a kompilovat si (skoro) všechno.

> Tiez tuto cestu nemam rad. Ale ked pri kompilacii napr. modssl Vam
> kompilator zacne hlasit, ze nejaky program uz je stary a zisiel by sa
> upgrade, tak to uz je asi dovod prejst na vyssiu radu :-)

O důvod víc, proč použít Apache-SSL, tam se mi to ještě nestalo :-)
BTW, opravdu to hlásí kompilátor?

> Asi nikto, iba ak testery.

Trochu stranou: nepřipadá opravdu nikomu zvrácené, že "nulové" verze
prodávaných distribucí všichni berou (právem) jako bety???

                                                       Michal Kubeček