Odporucate update server Mandrake 8.1 -> 8.2?

Jan Satko satko na quanto.nr.sanet.sk
Pátek Srpen 16 15:50:19 CEST 2002

> Ale tady se nikdo prece nebavi o bezpecnostnich upgradech. Tady se
> bavime o kompletnim updatu systemu jako celku. A znam programy (konkretne

Tak sa to potom ospravedlnujem. V tejto konfere som zvyknuty, ze ludia
zvyknu pisat subject v style "prechod 8.1 -> 8.2".
Alebo som uz zblbnuty zo slova update :-)

> vami zminovany sendmail), kde jsou bezne nektere starsi verze bezpecnejsi
> nez drtiva vetsina novych.

Tak toto asi bejvavalo. Este sa mi to u RH nestalo. Vzdy ta novsia bola
lepsia, alebo ked mala chybu, tak ju mali aj nizsie. Teda az na vacsie
vyimky, ked sa prejde z 8.9 na 8.11 a podobne.

> Dalsi problem je v tom, ze nova verze distribuce znamena obvykle nove
> jadro, nove gcc a v posledni dobe i glibc a libstdc++. Distribuce

No nebudem sa hadat, nie som az taky odbornik na C-cko, ale minule sa mi
stalo (zhodou okolnosti to nebol linux), ze dovtedy mi vsetko v
pohode system kompiloval az raz, konkretne prave tusim modssl mi bez
problemov skompiloval, ale nesiel spustit lebo mi apache hlasil nenajdeny
symbol v module. A za nic na svete som nevedel najst, kde ten symbol je.
Nakoniec som nasukal novsie gcc, a glibc s kniznicami a uz to bolo vsetko ok.

> je odladena jako celek. Upgradovane baliky (vcetne bezpecnostnich
> upgradu) jsou odladeny s danou verzi distribuce. Jak zacnete michat
> ruzne verze, koledujete si o potize. To uz je jistejsi se na distribuci
> vykaslat a kompilovat si (skoro) vsechno.

Chapem. Ale ked clovek nevie zohnat program pre glibc2 a ma len pre libc5,
tak to zacne miesat dokopy. Prevadzkoval som jeden taky stroj, ale
nastastie slapal. Tiez som sa cudoval ako to dokaze, ale fungovalo :-)

> O duvod vic, proc pouzit Apache-SSL, tam se mi to jeste nestalo :-)
> BTW, opravdu to hlasi kompilator?

No cc to asi nebolo. Skor nejaky tester, lebo zahucal ze pouzije nejaky
svoj nahradny. Moc som to netracoval, nakolko tie moderne kompilacie uz
nachodia cez jednoduche Makefile a moc sa mi to ani sledovat nechcelo,
nakolko ma tlacil cas :-)

> Trochu stranou: nepripada opravdu nikomu zvracene, ze "nulove" verze
> prodavanych distribuci vsichni berou (pravem) jako bety???

To bude asi tym, ze skoro vzdy vysla pomerne rychlo verzia x.1
Preto aspon ja vzdy pockam na x.1 ak nie rovno na x.2 ;-)

--
      Jan 'EIS' Satko       Slovak University of Agriculture
 network & system manager           Tr. A. Hlinku 2