Prechod z Win na Linux...

Jiri Chaloupka dev na b2bexpander.com
Středa Srpen 28 11:01:49 CEST 2002

> Zdravim vsetkych!
>
> Po vcerajsom skolabovani mojich WinXP prof. som sa rozhodol, ze uz aj na
>  desktope konecne prejdem na Linux.
> Ale potrebujem najst linuxove alternativy k programom pod Win.
Asi bude platit co clovek to nazor ;-)

> Aky bitmap editor? Gimp? Pod Win mam Photoshop.
Pouzivam gimp

> Aky vector editor? Pod Win mam Adobe Illustrator.
Tohle moc nedelam, tusim ze je neco v koffice, take Staroffice 6 ma v sobe
pry slusny vektorovy editor + galerii klipartu, nicmene je placeny (cca
800 u SuSE, jinak 75 USD)

> Aky PHP editor?
Pouzivam univerzalne emacs, nicmene funguje treba quanta ...

> Aky browser? Mozillu?
Pouzivam zpravidla mozillu, nekdy konqueror, ale ten ne vzdy spravne
interpretuje kaskadove styly...

> Aky pop3 klient? Bolo by fajn, keby podporoval PGP, LDAP adresar,... Aky
No, preferuji Ximian evolution. Jinak KMail ma podporu pgp ale ne ldapu
(bude ve verzi 3.1), mozilla neumi pgp (alespon myslim)

> Mp3 player? Pod Win mam Winamp.
XMMS

> Aky file manager? Pod Win mam Windows Commander.
mc na konzoli(midnight komander), pripadne konqueror (styl win pruzkumnika)

> Aky antivirus? Pod Win mam NOD.
? na linux jsou pokud mi pamet saha 2 (slovy dva) viry
Kdyz nebudete bezhlave spoustet kdejake skripty, ktere vam prinese posta,
budete v pohode.
Jina vec je pravidelna aktualizace sw vybaveni, ale nevim co ma mandrake
(pouzivam suse - yast2 a rh - up2date)

> Aky Mp3 riper? Pod Win mam CDex s lame_enc.
grip

> Aky napalovaci program? Pod Win mam Nero.
xcdrecorder

> Aky PDF reader?
nejlepe se mi jevi kghostview z KDE

Takze hodne stesti ;-)