Prechod z Win na Linux...

Matthes ornest na mistral.cz
Středa Srpen 28 11:09:23 CEST 2002

Zdravicko,

> Rozhodol som sa pre Mandrake 8.2(mozno pockam na 9.0) a KDE3
> OpenOffice (ten som pouzival aj pod Win).

Myslim, ze je to dobra volba ;)

> Aky bitmap editor? Gimp? Pod Win mam Photoshop.

definately GIMP!

> Aky vector editor? Pod Win mam Adobe Illustrator.

tohle je trochu slabsi, vektorovou alternativu k illustrosi budete hledat
tezko. Nejake jednoduche vekt. editory jsou v balicich office programu
(KOffice,...), a najdou se i samostatne, ale obecne zadna slava :((

> Aky PHP editor?

pouzivam Quanta 3 a jsem celkem spokojen

> Aky browser? Mozillu?

rozhodne. v KDE budete mit i Konqueror, ktery je tez docela fayn

> Aky pop3 klient? Bolo by fajn, keby podporoval PGP, LDAP adresar,...

Kmail je v pohode, mailklientu najdete celou radu, staci si vybrat

> Aky Mp3 player? Pod Win mam Winamp.

XMMS - nebo znate neco leciho? ;)

> Aky file manager? Pod Win mam Windows Commander.
Mc, Konqueror, kdyz bez toho nemuzete zit :)

> Aky download manager? Pod Win mam FlashGet.

viz. archiv konference

> Aky katalog CD? Pod Win mam WhereIsIt.

hm, to nevnepouzivam, ale urcite toho bude spousty

> Aky prehliadac obrazkov? Pod Win mam ACDSee.

XnView je pekna vecicka

> Aky antivirus? Pod Win mam NOD.

McAfee AntiVirus? ale vzhledem k cetnosti (resp. nulovosti) vyskytu viru
pod U*NIX celkem zbytecna zalezitost...

> Aky Mp3 riper? Pod Win mam CDex s lame_enc.

XCDRoast + cdrecord, cdparanoia, Xcdrecord...

> Aky napalovaci program? Pod Win mam Nero.

viz. predchozi

> Aky PDF reader?

Acrobat Reader 5, je i pro linux

> Nechcem mat ziadny dualboot! Jednoduchu chcem Linuxom a linux
> aplikaciamy plnohodnotne zastupit Winsoft...

to v mnoha pripadech nebutete mit az tak jednoduche, linux proste nejsou
windoze a zejmena "profi" uzivatelskych aplikaci je zatim v nekterych
odvetvich nedostatek (music soft - midi/audio, vektorovy editory, animace
a 3D...).
Rozhodne necekejte, ze nainstalujete linux a budete v pohode. Byt vami,
pokud s linuxem nemate dostatecne zkusenosti, tak si tam ty win necham a
pojedu pres dualboot. Jsou situace (ac to nerad rikam), kdy proste
linuxovy ekvivalent k urcite win aplikaci nenajdete. Nehlede na to, ze
nez se vam podari se v linuxu zorientovat a vse rozchodit k plne
spokojenosti, urcite zazijete chvile, kdy si budete rikat "zlaty windoze"
:))) Tim vas ale rozhodne nechci odrazovat od bohulibeho zameru prejit na
linux!!!!!! ;)
Ale tohle vsechno je na dlouhou diskusi...

toz - good luck! ;)
Matthes