Prechod z Win na Linux...

Jan Houstek housj0am na alma.karlov.mff.cuni.cz
Středa Srpen 28 18:18:09 CEST 2002

> Aky PHP editor?

quantu uz zde nekdo doporucoval, pro drsnaky je vim, emacs, zalezi na
vasich preferencich

> Aky browser? Mozillu?

- mozilla je v soucasne dobe asi nejkvalitnejsi
- v KDE je Konqueror, ktery je podle vseho rychlejsi a alespon na prvni
  pohled se mi zdalo, ze umi vse, co potrebuju ...

> Aky pop3 klient?

Hmmm, tomu moc nerozumim. Ptate se zrejme na e-mailoveho klienta. Tech je
hafo... pro drsnaky mutt, jista sekta si vystaci se svym textovym
editorem, hodne lidi spokojene pouziva pine, nekomu se libi mailovy klient
v mozille, jini zase maji k-mail nebo outlooku podobny evolution ...

abyste dostal uzitecnejsi radu, mel byste asi upresnit vas pozadavek

ad pop3 ... nektere zminene programy si umi samy stahnout postu z
pop3/imap serveru, nicmene to neni standardni reseni. Systemovejsi je
nakonfigurovat si na pozadi bezici fetchmail, ktery v urcitych intervalech
stahuje postu (lze to nastavit i tak, ze to dela jen v dobe pripojeni na
inet pro dialupisty). Samotny klient se pak o stahovani nemusi starat.
Navic si lze pak nastavit spoustu blninek jako ruzne dock-appy, ktere
cekaji na mail a kdyz nejaky prijde, tak na to upozorni ...

> Aky download manager? Pod Win mam FlashGet.
Hmm, podle vseho ma mozilla vlastni manager, konqueror v KDE 3.1 taky. Me
osobne vzdycky stacil wget (v zadnem pripade bych ho nemenil za nejakou
grafickou obludu). Hodne moznosti ma pavuk, ktery lze spoustet jak z
command-line, tak z GUI.

> Aky Mp3 player? Pod Win mam Winamp.
xmms
nebo nejaky prehravac z KDE

> Aky file manager? Pod Win mam Windows Commander.
v KDE Konqueror, jinak xterm + mc (IMHO lepsi nez vsechny klikaci
alternativy dohromady)

> Aky prehliadac obrazkov? Pod Win mam ACDSee.

treba gtksee, gqview, xnview, pod KDE treba pixieplus

> Aky Mp3 riper? Pod Win mam CDex s lame_enc.
Na datova CD
$ dd if=/dev/cdrom of=file.img

Na hudebni cdda2wav nebo cdparanoia (cdparanoia umi navic delat i analyzu
grableho signalu a kdyz se ji neco nezda, tak si to precte znovu a
znovu ... sice narocne na CPU, ale na poskrabana CD sqele).

Jo, na encodovani mp3 je lame (mozna i neco jineho je zdarma, ja znam
jenom lame), nebo se vy.. na mp3 a jit do ogg.

> Aky PDF reader?
- acroread (od Adobe, ale jen anglicky a ve verzi 4.05)
- xpdf (neumi toho tolik, co ten od adobe, ale je rychlejsi)
- libovolny prohlizec postscriptu umi i pdf, ale ne vzdy uz podporuje
  vlastnosti jako obsah, odkazy apod.

-- Honza Houstek