OT - zkusenosti s nakupem knih pres Amazon.com?

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Pondělí Prosinec 9 10:07:33 CET 2002

Debian User wrote:

> Vim, ze je to ponekud OT, ale zajimalo by me, zda tu ma nekdo zkusenost
> s nakupem pres Amazon.com. Sice jsem si dohledal vetsinu veci ve FAQs,
> ale zajimala by me prakicka zkusenost s nakupem. Hlavne by me zajimalo,
> kolik stoji "postovne a balne". Jestli jsem to dobre pochopil, na knihy
> by to mely byt cca 4$ za kazdou polozku + cca 4$ za celou zasilku pro
> Evropu. Ne ze by postupne nektere veci nevychazely v cestine, ale...

Help>Shipping>Shipping Rates>International Shipping Rates>Europe

Ano, to je nejlevnejsi postovne. Prepravce takto posilane baliky
dopravuje ve chvili, kdy ma misto. Takze mesic neni problem.

Pouzivam jen ty drazsi metody. :-)

On Sun, Dec 08, 2002 at 03:37:58PM +0100, Jirka Kosek wrote:
> Rychleji (a někdy i levněji) knihy dostanete, když si je objednáte z
> amazon.de nebo amazon.co.uk.

Zatim vetsinou nakupy mimo USA vychazely o dost draz (pokud se kupovalo
vic titulu), kdyz si koupim jednu vec, tak to muze na postovnem
usetrit.
Stejne se casto stava, ze si to clovek objedna na .com a balik
dojde z Frankfurtu od .de pobocky. :-)

obr na nri.cz wrote:
> Pozor aby to nepresahlo 8 000, tusim ze pak je nejakej problem se clem.
> Skoda, ze jste se neozval drive mohl jste mit postovne zdarma.

Clovek mini, vyhlasky se meni. Bezcelni limit je 1500 Kc u jedne
zasilky. Bezcelni limit 6000 Kc plati jen u baliku od fyzicke
osoby pro fyzickou osobu, a to jeste za balik nesmi byt zadne
protiplneni (=jde o dar). Navic mi na celnici bylo vysvetleno,
ze celnici maj nyni prikaz vybrat kazdou korunu co muzou
(asi nasledek pododni). Vloni a drive jsem obvykle prisel
na celnici a prohlasil, ze balik je pro moji soukromou potrebu,
podepsal papir, ze zadam o odpusteni celniho dluhu a sel jsem
a pritom cena baliku byla klidne hodne nad ramec limitu.

8000 Kc se muze jevit treba v pripade dodavky pres DHL.
DHL dela procleni a pokud celni dluh je do 400 Kc, tak je
placen ze zaplaceneho postovneho a nic po cloveku uz nechcou.
To se muze u veci s 0 % cla a 5 % DPH jevit jako ten limit
8000 Kc.

	Majkl