optimizace jadra

Kovar Jan Kovar_J na tese.cz
Úterý Prosinec 10 08:40:54 CET 2002

Kurnik sopa, neda mi to jeste jednou nereagovat po dalsim precteni.

> Obvykle nama vyznam kompilovat jadro, protoze kdyby takove
> jednoduche "supr" zrychleni existovalo, autori distribuce by
> ho jiste pouzili.

To by ale nesmelo byt takove mnozstvi rozlicneho HW, procesoru, chipsetu,
grafickych karet a jinych veci ovlivnujicich vykon.

> Ve Vasem pripade je mozne, ze mate nejaky chipset, ktery ma
> podporu v jadre teprve nedavno nebo podpora (napr. DMA -
> zkousel jste vubec
> hdparm) je pro Vas chipset implicitne (u jadra od
> distributora) zakazana. Duvodem muze byt potencialni
> nestabilita (pri "predvadeni" KDE Vam asi nebude vadit, ze po
> 24 hodinach provozu budete mit na disku gulas, ze ano).

No myslim, ze jsem napsal, ze jsem to delal na Celeronu 400. Da se celkem
odhadnout, jake desky byly v dobe, kdy se prodaval tenhle procesor. Pak se
da taky odhadnou jaka je doba mezi starim desky a Redhat 7.3. Takze
pravdepodobnost, ze bych mel neco mladeho je mala. Nic takoveho tam nebylo.
Do problematickych voleb jsem se nepoustel, dokonce jsem ani nezapnul
zahrnuti experimentalnich ovladacu (nebo jak se jmenuje hned ta prvni volba)
Vicemene veskera kompilace jadra spocivala ve vyberu spravneho procesoru,
chipsetu a vypraskani veci, ktere se nepouzivaly t.j. USB, SCSI, LPT, COM
atd. Byla to totiz stredni skola.
Celkem uprimne .... ja sam nevim, cim to bylo, ze to tak zrychlilo. Ale
zrychlilo to.

TNX