optimizace jadra

Úterý Prosinec 10 09:14:57 CET 2002

On Tue, Dec 10, 2002 at 08:40:54AM +0100, Kovar Jan wrote:

> No myslim, ze jsem napsal, ze jsem to delal na Celeronu 400. Da se
> celkem odhadnout, jake desky byly v dobe, kdy se prodaval tenhle
> procesor. Pak se da taky odhadnou jaka je doba mezi starim desky a
> Redhat 7.3. Takze pravdepodobnost, ze bych mel neco mladeho je mala.

Zaplaty umoznujici na nekterych chipsetech provozovat bezpecne DMA se
objevuji prubezne a to i pro starsi kousky v soucasne dobe, takze jste
mi nerozumel.

> Nic takoveho tam nebylo.  Do problematickych voleb jsem se nepoustel,
> dokonce jsem ani nezapnul zahrnuti experimentalnich ovladacu (nebo jak
> se jmenuje hned ta prvni volba) Vicemene veskera kompilace jadra
> spocivala ve vyberu spravneho procesoru, chipsetu a vypraskani veci,
> ktere se nepouzivaly t.j. USB, SCSI, LPT, COM atd. Byla to totiz
> stredni skola.  Celkem uprimne .... ja sam nevim, cim to bylo, ze to
> tak zrychlilo. Ale zrychlilo to.

Optimalizace pro procesor a "vyhozeni" zminovanych soucasti Vam jiste
neprinese zadne viditelne zrychleni. Zvlast pokud jste mel Celeron,
ktery umi instrukce i686. Pokud byste chtel videt nejake to procentualni
zrychleni systemu optimalizaci pro procesor, musel byste vyuzit jeho
instrukce pro rychlejsi praci s pameti nejen v jadre, ale i v Glibc (coz
distribuce obvykle delaji a Vy o tom asi evidentne ani netusite).

Opet opakuji - pokud jste videl nejaky narust, bylo to pravdepodobne
lepsi spolupraci s diskem (coz je take bottleneck KDE a jineho
bloatware). Kdyz to chcete doporucovat, mel byste mit alespon zakladni
realne tuseni, co jste s tim svym systemem vlastne udelal. Vase
doporuceni jsou jinak spise mlzenim bez informacni hodnoty.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz