Apache+Postgres a spousta requestu

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Úterý Prosinec 10 10:42:18 CET 2002

On Mon, Dec 09, 2002 at 07:15:43PM +0100, Petr Stupka wrote:
> Dobry den,
>
> mam nasledujici konfiguraci systemu:
> - linux virtual server slozeny ze tri pocitacu, na nichz bezi apache.
> - databazovy server PostgreSQL (2xXeon na 2GHz, 1GB pameti)

 HyperThreading? :-)

> - webova aplikace je v PHP
>
> ustala lepe?

 1/ pouzivate persistentni spojeni?
 2/ co znamena DB server nestiha (disky, pamet nebo CPU)?
 3/ podil update?
 4/ jakych je cca 5 nejcastejsich dotazu a jaka je jejich frekvence
    pouziti -- jde o to odhalit cim ma cenu se zabyvat.
 5/ jaka je velikost te DB?
 6/ lze dle bodu 4/ rict, ze je zatez rozlozena na vice tabulek
    a indexu, pokud ano jsou tyto DB objekty rozlozeny na vice
    SCSI disku? Toto muze byt vyrazna HW optimalizace.
     - co je to za disky? 60GB jsou pro takovy DB server naprosto na
       nic a lepsi je nekolik malych a rychlych.

 Precte te si:

    http://candle.pha.pa.us/main/writings/pgsql/hw_performance/index.html

> Podle odhadu z dneska bych potreboval, aby ta DB vyrizovala cca 300-400
> porad klikajicich uzivatelu s cca 15-20 sql prikazy na stranku.

 A to ty dotazy vraci pokazde jina data? IMHO debata nad navrhem te
 aplikace by pravdepodobne byla nejvetsim prinosem.

> PS: Jedna se o fakultu a system prihlasovani na zkouskove terminy.

 Nekdy je levnejsim resenim udelat ciste organizacni opatreni.
 Napriklad rozdelit uzivatele do vice skupin a nepoustet je do systemu
 najednou, ale stanovit jim urcite obdobi (neco takoveho delala (dela?) VSE).

    Karel

--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/