Apache+Postgres a spousta requestu

Čtvrtek Prosinec 12 08:35:56 CET 2002

Milan Kerslager wrote:
> Jenze kdo zvoli off, ten bude mit problem, pokud nacvaka do desky vice
> pameti. Cili selsky rozum radi - zapni to (bez PAE samozrejme, cili 4G).

1. Prosim overte si, nez zacnete neco tvrdit...
2. Uzivatel bude mit problem? V cem? Jedine co bude 'problemem' je fakt,
ze bude mit tech 960MB k dispozici a ne vice, je to stejne jako kdyz
selze autoprobe na nekterych deskach a jadro vidi jen 64MB misto
odpovidajicich treba 128 a vice - definujete to jako problem nebo jako
vlastnost, kterou je treba odstranit? Problemem definuju napr. tak, ze
jadro nenabootuje, protoze se mu podela mapovani virtualni pameti apod.
- jenze nic takoveho nenastane...

> Pokud to nezapnete a budete mit vic RAM, kernel Vam to pri startu rekne
> a proto je v dokumentaci default 'off' - protoze implicitni volby jsou

	Kde Vam to kernel rekne!?!?! Videl jsem nekolik takovych stroju,  a
nikde se kernel nerozciloval, ze zakladni deska je osazena vice pameti a
ani nenapsal varovani, vse bylo v intenci obsluhy, aby si to dala do
poradku, tak prosim netvrdte (opet!) neco, co neni pravda.

> Da se to vysvetlit lepe? Nebo me chcete presvedcit, ze ti riskujici
> distributori by se meli ridit radeji Vasi radou? A nebo ze byste chtel
> (zacatecnikovi) radit neco, co pak prinese nutnost dalsi intervence a
> noveho prekladu jadra? Uch.

	Vase argumentace je opet zcela zcestna, protoze napr. konkretne RedHat
ma defaultne jadro s podporou pro HighMem a High I/O => zacatecnik,
kteremu porad tady cpete, ze jadro nema nikdy kompilovat __ZADNY__
problem pozorovat nebude, na druhou stranu o jake rade to mluvite? Zcela
jasne jste zamenil vyznam polozek CONFIG_HIGHMEM, CONFIG_HIGHMEM4G a
CoNFIG_HIGHMEM64G, tak laskave priznejte chybu, sklopte ocas a
nerikejte, ze jste svetec a mate ve vsem pravdu.

	Mimochodem, za celou dobu jste mi neodpovedel na jasne polozenou otazku
__PROC__ bych mel na stroji s mene nez 900MB pameti (resp. presne
960MB), coz je IMHO do dnes vetsina routeru a serveru, ktere maji na
starosti jinou cinnost nez produkcni system (a lze tedy predpokladat, ze
takoveto stroje maji vice nez 1GB RAM) nebo vedecka (vypocetni)
pracoviste, zapinat vubec volby CONFIG_HIGHMEM a jake 'vyhody' bych mel
ziskat?

	Ja se domnivam, ze naopak bych mohl cast vykonu ztratit, proste uz z
principu CPU bude muset prolezt vetsi LTD a ITD (protoze mame High I/O)
apod., takze svym postupem veru nic neztracim... pokud mate opacny
nazor, podporte ho necim konkretnim nez imaginarnim odkazem na
zacatecnika...