naboreny hardware [aneb jak zachranit data z disku na odchodu]

bl bl na mavipet.sk
Úterý Prosinec 10 11:28:15 CET 2002

> Zdravim,
> existuje nejaky rozumny zpusob jak pod Linuxem pracovat
> [rozumej dostat data] s odchazejicim diskem? Vim ze Linux
> 'tu neni od toho aby chodil se spatnym hw', ale obcas se
> naskytne... situace [ne idealni CD ROM, poskozene CD medium,
> nebo ted v mem pripade odchazejici disk] kdy proces v Linuxu
> pri praci s takovym mediem 'zatuhne', pokud ho odstrelim,
> dostane se do D stavu [a napr. uz nevyndam CDcko, ze] a uz
> s nim nejde nic delat. Je blbe ze kvuli situaci ktera se
> lehce muze stat [spatne CD] musim rebootovat.

Pokial to mas na IDE tak vedsinou nie len cakat a citat chybove hlasky
optimalne je stiahnut pomocou dd image a stoho to preparovat je to
jednoduchsie a priechodnejsie jak ich dolovat z promountnuteho
zariadenia. Pokial mas externe SCSI zariadenia tak tie mozes zo systemu
odhlasit (ale najprv killnes vsetko co sa tam pcha) vypnut-zapnut a zase
prihlasit.

> Zachranoval jsem kolegyni disk, v Linuxu kopirovani vytuhlo,
> musel jsem to udelat ve Woknech.
> Lze toto nejak osetrit?

no neverim ze na tom istom HW to raz vytuhne a raz pojde skor je tam
rozdielny pristup k FS a preto moze niektori system pracovat "horsie"
riesenim casto vytvorenie image particie-disku a mount cez loopback ja
tak riesim problemy z blbimy CD. navyse pri problemoch staci odpalit DD
a skusit zas. nic sa nemountuje nic nezamyka.

--
tak dobry videohry jako je telnet na sunovskej server,
to jinde neuvidis

ZZZZ
  Z zzzz
 Z    z