optimizace jadra

Jan Houstek houstek na karlin.mff.cuni.cz
Úterý Prosinec 10 23:02:02 CET 2002

> Nevim proc se pri debate o tom, jestli je self-made jadro lepsi nez
> distribucni, vzdy rozvine takhle "bourliva" debata. Taky jsem si to
> jednou zazil na vlastni kuzi. Vsichni me tvrdili, ze narust vykonu je
> zanedbatelny ci zadny, ze usetrena pamet je k nicemu. Tady dokonce
> jsou az nekteri zastanci optimalizovane jadra az "napadani" jako by
> byli "totalni tupci", kteri si mysli, ze jsou lepsi nez jini, kteri
> pouzivaji jadra distribucni. Zajima me proc?! Ja se jich musim zastat,
> protoze ja si jadro kompiluju svoje vzdy. Pokud tim na danych PC
> [...]

Naprosto souhlasim. Ja si posledni dobou jadro kompiluju taky sam, sice k
tomu mam nejake duvody (kvuli xfs filesystemu, nebo kvuli velkemu disku,
ktery jsem strkal do pocitace se starym biosem, kvuli chipsetu KT333,
LIDS, ...), ale do budoucna v tom budu urcite pokracovat. Jednak presne
vim, co v kernelu mam a jednak mam prehled o tom co se v jadre deje (na
cteni lkml nemam cas). Pouzivam zdrojaky od distributora, pokud jsou k
dispozici, jinak vanilla (i kdyz u meho distributora - Debian - to s temi
patchi neni zase tak zhave jako treba u RH nebo SuSE).

-- Honza Houstek