Chyby souboru (fs) s 2.4.20, reiserfs

Středa Prosinec 11 11:22:39 CET 2002

On Tue, Dec 10, 2002 at 10:08:12PM +0100, Jirka Kosina wrote:

> No, ale reiser, stejne jako napriklad ext3 v "defaultnim" rezimu zurnaluje
> jen metadata, a nikoliv data, ne? Takze hypoteticky klidne muze dojit k
> situaci, kdy vnitrrek souboru bude nekonzistentni (coz muze bolet
> napriklad u netransakcnich databazi), ale nemelo by dojit k nejakemu
> zmateni v datovych strukturach fs...Tedy mit vadny vnitrek souboru je
> klidne mozne, IMHO.

Jenze by tam (obvykle) nebyva bordel. ReiserFS nebyl v te dobe 100%
spolehlivy a dokumentovane a reprodukovatelne problemy byly casto
pretrasany v linux-kernel. SuSE ReiserFS pouzivala i pres to - to ovsem
neznamena, ze by neexistovali lide "kterym to funguje" (mam tady taky
jednoho), nicmene vyse uvedene stiznosti jsem slysel od vice jak 5
ruznych nasazeni, kde to nebyla vina HW (takze to povazuji za historicky
fakt).

V soucasne dobe by nemely tyto problemy byt, i kdyz - ted se zrovna
chysta dalsi verze, takze se daji drobne obtize predpokladat (snad ne
tak zavazne).

Tohle je totiz klasicky pripad "mne to funguje" a jinemu to blbne, coz
zrovna ted bylo v jinem threadu pricinou ostrych a dlouhych mailu (a coz
nekteri neakceptuji jako fakt).

> I kdyz zrovna u sdilenych knihoven je to vice nez podezrele -
> nepredpokladam, ze by do nich nejake procesy nejak intenzivne v beznem
> provozu zapisovaly...;o

U Unixu je kazde cteni zapisem (alespon cas pristupu k souboru).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz