Dualboot win2k / rh8.0: podivny problem: reseni?

Pavel Lisy pali na tmapy.cz
Čtvrtek Prosinec 12 18:02:44 CET 2002

On St, 2002-12-11 at 14:56, Pavel Lisy wrote:
> [...]
Nakonec jsem z linuxu opet vse opravil, a nabootoval win. Kouknul jsem
se na disk v jeho spravci disku, ci jak se to jmenuje a ejhle: Prvni
partisnu win "rozeznavaji" jako FAT (ty svoje jako NTFS a FAT32). Zacal
jsem za zoufalstvi prohledavat registry, ve vire, ze to tam nekde preci
musi mit napsane, ale nic jednoznacneho jsem nenasel. Pouze jakysi
zaznam se slovem FASFTFAT mi pripadal, ze by s tim mohl souviset. Ale
nic jsem nemenil a smiril jsem se s tim, ze budu muset ty win
preinstalovat. Potom jsem ale nabootoval do linuxu bez problemu a od te
doby to funguje.

Takze je to vyreseno :-) Uz jsem proste zapomel, jak to ve win funguje.
Nic se nezmeni a najednou se to chova jinak???

Muj mozna naivni odhad je, ze pri nastartovani toho spravce disku win
nejak poznaly, ze to neni FAT-ka a uz to neopravuji, nicmene to stale
jako FAT pisou.

> Mohou si to v tomto pripade myslet?
>
> [root na prog-53 root]# LANG=C fdisk -l /dev/hda
>
> Disk /dev/hda: 255 heads, 63 sectors, 3648 cylinders
> Units = cylinders of 16065 * 512 bytes
>
>    Device Boot    Start       End    Blocks   Id  System
> /dev/hda1             1       637   5116671   83  Linux
> /dev/hda2           638       702    522112+  82  Linux swap
> /dev/hda3   *       703      1722   8193150    7  HPFS/NTFS
> /dev/hda4          1723      3647  15462562+   c  Win95 FAT32 (LBA)
>
> Je pravda, ze jsem pomoci Win nastavoval hda1 jako aktivni, ze by to byl
> [...]

Uz aby mel linux alespon 50% instalaci i na desktopu, a nemuseli jsem se
pretahovat o notebooky pres dual boot. (Ted by to ostatnim kolegum
prislo jako plytvani, nechat tam "jen" Linux)

Nevim, jestli jsem tim nekomu pomohl, ale jsem rad, ze uz mi to chodi.
Diky za vsechny podnety.

Pavel