samba - ztraceny server

Ing. Vlastimil Pospíchal vpospichal na tiscali.cz
Neděle Prosinec 22 16:44:02 CET 2002

On Sun, Dec 22, 2002 at 02:55:53PM +0100, Dan Bar wrote:

> Opravte mne pokud jsem vec spatne pochopil, ale doted jsem si myslel ze:
> pokud neni na Win stanici nastaven WINS server (cili prekladac z NetBIOS
> jmen na IP adresy - tedy neco jako DNS) pak se pravidelne provadi Master
> browser election. Dle urcitych kriterii (os level, preferred master) se pak
> vybere jedna ze stanic. Ta pak ma ve vypisu nbtstat "_MSBROWSE_" polozku.

Potud s tím souhlasím s výhradou, že je rozdíl mezi "master browse" a
"domain master browse", které soutěží nezávisle na sobě. Jsou to
samostatná nastavení. Samozřejmě je vhodné, aby běžela na jednom stroji.

> Pokud je ale nastaven WINS server, pak se dana stanice pro preklad diva
> primo na WINS server protoze zadna election neni treba.
> Jinak tohle je cast smb.conf z onoho serveru:
>   wins support = yes
>   local master = yes
>   os level = 99
>   preferred master = yes
> Dan

To vypadá OK. Přidal bych ještě:

  name resolve order = wins lmhosts hosts bcast
  dns proxy = yes
  domain master = yes
  keepalive = 360

Kit