chyba v partition table

Ing. Vlastimil Pospíchal vpospichal na tiscali.cz
Pátek Prosinec 27 13:33:43 CET 2002

On Fri, Dec 13, 2002 at 07:30:09AM +0100, Petr wrote:
> [...]

Kdysi jsem měl s cfdiskem jakýsi problém a od té doby jsem ho nespustil.
Fdisk umí vše potřebné a na zbytek dobře poslouží parted.

> Fdisk mi rika akorat tohle:
> [root na klara kviti]# fdisk /dev/hda
>
> Počet cylindru tohoto disku je nastaven na 4866.
> Na tom není nic špatného, ale jelikož je to více než 1024,
> může za určitých okolností dojít k problémum s:
> 1) s programy spouštěnými při startu (např. staré verze LILA)
> 2) s programy pro správu diskových oddílu z jiných OS
>    (např. DOS FDISK, OS/2 FDISK)

To je běžná hláška u větších disků.

> Příkaz (m pro nápovědu): x
> Příkaz pro odborníky (m pro nápovědu): v
> Celkový počet alokovaných sektorů (78176985) je větší než maximum (78172290).
> Je to v poradku nebo je partition fakt nemocna?

Vzhledem k tomu, že disk má 4866 cylindrů a /dev/hda2 končí na 4867.
cylindru, tak bude chyba v definici partišen /dev/hda2 a /dev/hda15.
Doporučuji zazálohovat obsah /dev/hda15 a zmenšit /dev/hda15 a /dev/hda2
o jeden cylindr.

> Je to mozny. Jak jsem sveho casu partitionoval disk, mam pocit, ze cfdisk
> snasel i vic partiotions nez mam nyni.
> Diky Petr

Měl jsem kdysi podobnou haldu partišen a měl jsem přesně stejný problém.
Ubral jsem jeden cylindr a bylo vyřízeno.

Kit
--
Ing. Vlastimil Pospíchal
http://www.hoteldrnholec.cz