OT: Re: Jsou jeste Mironet Linux-friendly ?

Jiri Chaloupka dev na b2bexpander.com
Pátek Únor 1 10:34:12 CET 2002

> Mimochodem, ve Windows instalujete grafiku, zvukovku, modem taky
> "rucne"  z prilozenych CDcek, ne ? A klient si stejne musi nastavit
> profil sveho  poskytovatele internetu sam - prece mu nenastavite
> profily na vsech 15 -  nebo kolik jich je - ISP u nas.

No, od 98s vyhradami, v win me zcela to chodi tak, ze po zakladni instalacni
rutine mate nastavenou grafickou kartu, zvukovku a zcasti i modem. (Pravda,
v mem SuSE 7.3 take)
Poskytovatel internetu - vetsina isp nove zaregistrovanemu clovekovi
vygeneruje script, ktery nastavi pripojeni i postu. nevim, zda to funguje i
na linuxu, nezkousel jsem.

> [...]
>  tohle je asi 50/50, pak se jeste muzete poradit na telefonu s
> kamosem).  Setkal jsem se s instalacema Windows95,98 a se staryma
> kartama ATI  Mach32, ktere jsem nerozchodil ani s drivery na prilozenem
> CDcku
> (vysledek byl pokazde 5-7 zelenych vertikalnich pruhu v pravidelnych
> rozestupech). Plus cena za Windows = 1500+4000 = 5500Kc - porad jste o
> 3  tisice nad Linuxem.
>
> Ja bych tuto diskusi asi taky uzavrel, ze proste by ta moznost byla,
> ale  firma nema dostatek zkusenosti s instalacemi Linuxu na desktopy,

No, dostatek zkusenosti - to bych ani tak nerekl. Ale bezny uzivatel, ktery
vsude slysi, ze je linux zdarma, a pak prijde do "obchodu" koupit pocitac s
linuxem, a tam uvidi v rozpisu cen "os linux - 3 tis. Kc", tak bude celkem
zmaten.
Navic pokud potrebuji hw funkci pod linuxem, budu muset priplatit vice, viz
napr. cena win modemu proti hw, par veci by se jeste naslo.
Proto tvrdim, ze pocitac s kvalitne nainstalovanym linuxem neprijde o moc
levneji nez pocitac s win.

Nakonec puvodni nespokojeny prispevek byl tusim o tom, ze kdosi koupil
pocitac od Mironetu, a tam byl linux jen se zakladnim nastavenim.

> Je zajimave, ze takove prispevky jako tenhle nebo OT:POMOC rozproudi
> diskusi na dva tydny dopredu, ale kdyz se resi nejaka vecicka skutecna
> (a nemyslim tim zakladni dotazy "jak prohlizet manualove stranky"
> apod.), tak se poslou dve tri odpovedi.

Klasika - filozoficke debaty versus technicke. V technickych se clovek
popostrci spravnym smerem a dal resi vec sam, kdezto v tady si clovek
ponekud tribi nazory ...
Nicmene je pravda, ze uz to stacilo :-)

--
Jiri Chaloupka