Normovany Pascal [Was Re: pomoc - trochu jiny pohled]

Pátek Únor 1 11:45:50 CET 2002

"Ing. Miloslav Ponkrác" wrote:
> Osobně samotný standardní Pascal je jazyk, ve kterém kromě matematických
> funkcí a pár věcí toho moc nenapíšete. Lidé často vnímají pod slovem Pascal
> to, co z něj udělali Borlandi, ale to už má se standardním Pascalem
> společného dost málo.

	Jenom perlicka, pokud nekdy zabrousite na SCO UNIX zhruba verze 3.0,
mate k dispozici kompilator Pascalu, ktery odpovida norme - tedy, je to
preprocesor do C a to pak zkompilujete, ale to je fuk, pointa je v tom,
ze tento pascal jaksi nema skoro vubec zadne vstupy, vystupy, jedine co
je k dispozici je GET a PUT, presne jak to odpovida algoritmickym
semantikam a tyto operace jsou normovany.

	Uz na takove blbosti jako 'Press any key to continue' (pametnici
radkovych konzoli vzpomenou, GUIsti nemaj sanci:-]) si vylamete uplne
zuby.

PS: V tom normovanem Pascalu jsem byl nucen napsat v 1. rocniku VS jeden
projekt (povinne) - neverili byste, jaky to byl oproti BP5 skutecny
rozdil (dneska uz v Pascalu bez manualu nenapisu nic smysluplneho, 6 let
jsem nenapsal carku, ale tenkrat jsem Borlandi klon ovladal zhruba tak
jako dnes jazyk C).

	Taky by mne zajimalo, jaky ma vyznam mit v soucasnosti 2 relativne zive
projekty GNU Pascal a p2c... klonuji cestu Borlandu (co objektove
prasarny?) nebo co? Norma Pascalu nebyla aktualizovana jiz davno, proto
nevidim duvod to stale 'vyvijet'...;-)