Jsou jeste Mironet Linux-friendly ?

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Neděle Únor 3 10:42:45 CET 2002

On Sat, 2 Feb 2002 20:28:52 +0000 (UTC), Zdenek Mazanec wrote:

: Muzu mit dotaz na vami pouzivany hardware? Nejak se mi nezda, ze by hledani
: informaci o jakemkoliv rozumnem kousku hardwaru melo trvat tak dlouho.

Heh. Tak mi najdite nieco o tom, ako mys s nazvom "Typhoon unplugged mouse"
(opticka, bezdrotova, pouziva akumulatory, dualny PS/2 alebo USB interface)
pripojit tak, aby X videli vsetky tlacitka.

Aby som ulahcil situaciu ludom patrajucim v archive: ak ju mate pripojenu
cez PS/2, zabudnite - bocne tlacitka nevidiet, napriek tomu, ze Windoze
ich vidia. Ak ju pripojite cez USB, treba nastavit protokol "ExplorerPS/2"
v X-och, gpm ale potrebuje imps2.

Situaciu s USB tlaciarnou, ktora pri zapnutom devfs sposobi zamrznutie
systemu, inak ale ide v poriadku, som tu uz rozoberal. Pokial by ste boli
tym obchodnikom, oznacite ju za kompatibilnu, alebo nie?

V jadre mame dva drivery pre UHCI. Vacsinou je jedno, ktory sa pouzije,
ale niektore veci chodia len s jednym, niektore len s druhym. Co si
s tym ten obchodnik pocne - ako zaruci, ze zakaznik nechce dve
zariadenia, ktore sa spolu nedohodnu?

Vypinanie pocitaca tlacitkom na zdroji. Nech robim co robim - vyskusal
som snad vsetky mozne ACPI konfiguracie, tlacitkom na zdroji sa
masina natvrdo vypne a navyse pokial mam ACPI, poweroff zostane
visiet na "entering S5", ale navypne sa. Najskor nekompatibilny
BIOS (Abit BP6), ale s Windoze vsetko chodi.

Navyse nejde len o hladanie info - pokial ma byt obchodnik seriozny,
tak by to mal aj skusit a to uz cas vyzaduje. Neviem si predstavit,
ze by sa to dalo robit na naozaj dobrej urovni, navyse za situacie,
ze je tu x distribucii s rozlicnymi patchmi a kazdu chvilu nova
verzia jadra.

: Nemyslim, ze by nalezeni informace o podpore libovolneho alespon
: trosku rozumneho kousku zeleza mela trvat dele nez dve hodiny.

Ako sa tak pozeram po miestnosti, kde prave sedim:

- S USB tlaciarnou a scannerom som zabil _daleko_ viac casu, ciastocne
  aj vdaka tomu, ze RH ma v prislusnych castiach jadra vlastne patche
  a userspace programy im musia zodpovedat, inak nejde nic.

- Pitomu mys som hladal a skusal tie 2-3 hodiny, vratane toho, ze
  za urcitej konstelacie nastaveni start X-ov sposobil zablokovanie
  klavesnice a nutnost tlacitkoveho resetu.

- USB force-feedback joystick som moc nehladal, ono ho v Linuxe niet
  s cim pouzit (a zakladne joystickove funkcie chodia)

- Kombinovana citacka flash kariet - usb-storage to zvlada, akurat neviem
  co to spravi, ked tam bude kariet viac (CF a MMC napr.). Vo Windoze
  vidim jeden drive pre kazdy slot, v Linuxe sa to tvarilo ako
  jeden disk. Skusit nemozem, lebo ine ako CF nemam.

- Compaq iPAQ USB cradle - driver ktosi vyvija, aj vraj chodi, ale
  v oficialnom jadre zatial nie je. Stiahnut a skusit ho by trvalo
  dlhsie, ako sa mi chce so toho investovat.

- UPS (akasi francuzska) - na internete nie je o Linuxe nic, konektor
  to vzadu ma, jeho pinout je v manuali (pochopitelne iba vo
  francuzstine), takze sa bude experimentovat.

- USB hub - isiel na prvy pokus, na internete ale o nom nie je vobec
  nic. A to som ho aj otvoril, pozrel na cip a skusal som hladat
  podla toho (spraval sa zaujimavo co sa tyka self- alebo bus-powered
  mode, tak som si chcel overit, ci to tak bolo myslene, alebo ci
  je poznamka v manuali "iba self-powered" pravdiva)...

- DVD kombinovana s CD-RW - zda sa, ze chodi, vypalovat pod Linuxom
  som ale este neskusal a obavam sa, ze veci ako buffer underrun
  protection mozu byt problem.

- ZIP mechanika - chodi (vzdy chodila), pokial je ale pripojenych
  viac veci, ktore sa tvaria ako SCSI (vypalovacka, ZIP a usb-storage),
  menia sa pismenka zariadeni (sda, sdb, ...) podla toho, ktory
  modul sa skor natiahne.

- ISDN karta - chodi, ale naucit sa ju nakonfigurovat pod Linuxom
  je dost podstatne zlozitejsie, ako pod Win.

- ISDN faxmodem - ten je na seriaku, takze problemy nie su :-)

- Ethernet hub - no, s tym OS vela spolocneho nema :-)

No a toto je jedna privatna masina s prislusenstvom. Obchodnik ma tych
kombinacii daleko viac a ak to ma mat nejaku spolahlivost, skutocne
by do toho musel investovat spustu casu (== penazi).

Zdravi
--
                                               Stano