Jsou jeste Mironet Linux-friendly ?

Milan Zamazal pdm na zamazal.org
Neděle Únor 3 22:25:46 CET 2002

    ZM> Muzu mit dotaz na vami pouzivany hardware? Nejak se mi nezda, ze
    ZM> by hledani informaci o jakemkoliv rozumnem kousku hardwaru melo
    ZM> trvat tak dlouho. Kazky slusny vyrobce distribuci ma databazi
    ZM> kompatibilniho hardware, je tu hardware.penguin.cz, je tu
    ZM> google. Nemyslim, ze by nalezeni informace o podpore libovolneho
    ZM> alespon trosku rozumneho kousku zeleza mela trvat dele nez dve
    ZM> hodiny.

Nespadl jste z višně? ;-))

V jednom případě se jednalo o scanner, u kterého SANE uvádělo něco ve
smyslu že možná funguje.  Bližší informace nebylo možno dohledat, tvůrce
modulu tento typ k dispozici neměl, atd.  Výsledek: Scanner v zásadě
fungoval ale zasekával se při detekci zařízení (to dělá dodnes) a při
scanování na vyšším rozlišení (to se podařilo ohackovat v jádře a po
několika měsících se již do jádra dostala seriózní oprava).  Koupi
scanneru navíc předcházelo zjišťování průniku podporovaných a
sehnatelných zařízení.

V druhém případě se jednalo o digitální fotoaparát.  gphoto ani jiné
podobné věci jej toho času neuváděly ani na seznamu podporovaných ani na
seznamu nepodporovaných zařízení, přestože se jednalo o více než rok
starý typ.  Podařilo se mi po nějakém hledání přes Google zjistit že
funguje přes normální sériové rozhraní, ne však zda funguje přes USB
(našel jsem o tom pouze jedinou větu ve finštině:-).  Výsledek: Rozjet
se to podařilo, kromě stahování zvukových souborů které se mi podařilo
během několika málo týdnů vykomunikovat natolik úspěšně že podpora byla
do gphoto2 přidána.  Nejsem ovšem dosud schopen ani po dlouhém úsilí
rozumně přehrát video produkované ve skvělém formátu QuickTime a nemám
čas se tím dále zabývat.

Ve třetím případě se jednalo o grafickou kartu.  Nechtěl jsem po
prodejci nic více než nějakou levnou kartu s 3D akcelerací.  Co mi
doporučil, má akcelerované ovladače pouze proprietární od výrobce a
teprve po více než roce byl výrobce schopen je dostat do stavu, kdy
systém vydrží běžet týden aniž by zcepeněl.  Zde to byla moje chyba že
jsem uvěřil prodejci (s ohledem na malé cenové riziko jsem si to troufl)
a že jsem následně mrhal časem pokusy o nápravu problému místo abych
kartu se slevou prodal nějakému windozákovi, provedl vlastní průzkum a
koupil jinou.

    ZM> Mimochodem, jaky cenovy rozdil by pro vas v pripade pritomnosti
    ZM> onoho papiru A5 byl akceptovatelny ?

To lze těžko říct nějak paušálně, záleží na exotičnosti toho zařízení a
jiných okolnostech.  Rohlíky kupuji za 1,40 Kč v nejbližším obchodě než
abych pro ně běhal do 2 kilometry vzdáleného supermarketu kde je mají za
korunu.

Milan Zamazal

--
"Having GNU Emacs is like having a dragon's cave of treasures."
                                                Robert J. Chassell