predinstalovany linux

Jarda Kosulic jarda na pomeranc.cz
Neděle Únor 3 14:45:30 CET 2002

Dne pá 1. únor 2002 20:07 jste napsal(a):
> ... anebo instalovat verze kde je obsazena instalacni podpora, jako je
> SuSE nebo Red Hat. HW firma by pak jen provedla instalaci a konfiguraci
> dle prani zakaznika a zbytek by byl na SW firme. Jak znam dealerske ceny
> Red Hatu i SuSE, tak by se cena o tolik zase nenavysila, pokud by si HW
> firma nuctovala nesmysly za instalaci a konfiguraci. Myslim si, ze by
> navyseni bylo srovnatelne s cenou OEM produktu MS s tim, ze by ovsem
> kupujici mel tech. podporu, na rozdil od OEM MS!

docela si dovedu predstavit situaci, ze bude stanovena cena PC se SW a
uzivatel si v teto cene bude moci vybrat, jestli chce dostat predinstalovany
Linux nebo Win (s tim, ze v Linuxu bude treba vic dalsich programu -
distribuce obsahuje prakticky vse potrebne, pridal by se jen kancelarsky
balik SO a tak) Jenze to bude za jedny penize, a protoze si lidi mysli, ze
Linux je zadarmo (tvrdil mi to i jeden ucitel informatiky (!) tak si vyberou
asi Win.

Jinak by se mohla pouzit Mandrake Gaming Edition (ci jak se to presne jmenuje
:) a prihodit k tomu treba jeste nejkou hru od Loki :) a bylo by par dalsich
agumentu pro Linux navic (a furt by to i s instalaci a rekneme technickou
podporou firmy do zacatku bylo levnejsi nez MS Windows + Office)

Ale hlavne je to stejne v lidech - kdyby pri vyberu systemu pocitali i s
cenou, tak by vse bylo IMHO jinak, ale pro vetsinu trhu o kterem mluvim
(myslim domaci uzivatele) je vsecko "zadarmo" ("co bych kupoval, instalacky
mi vypali kamos a nainstalovat to umi kazdy blb" (BFU :))

s pozdravem
jarda
--
<web>http://www.jardik.f2s.com/</web>
<mail>jarda na pomeranc.cz</mail>

<#>kdyz panbuh zdravi da i hrichy budou.</#>