predinstalovany linux

goofix goofix na seznam.nospam.cz
Neděle Únor 3 13:37:16 CET 2002

In article <20020203153113.A8064 na perseus>, "Ing. Vlastimil Pospíchal"
<vpospichal na centrum.cz> wrote:

> Windows xx OEM stojí nico kolem 3800 Ke, SuSE 7.2 jsem koupil za 2000
> Ke, RedHat 7.2 jsem vidil na pulti za 1000 Ke, proe by nemohla být cena
> PC s Linuxem o 1800 Ke (resp. 2800 Ke) ni3/4ší? Samozoejmi v obou
> poípadech poeítám i s dodáním "krabice", resp. registrace s podporou.
> Myslím, 3/4e ten rozdíl by trh s PC silni ovlivnil.
>
> Bye Kit

To ale jsou ceny pro koncove uzivatele. Za kolik ale nakupuji tyto
distribuce firmy? Tipuji, ze treba Red Hat 7.2 pres SWS okolo 2000, SuSE
mozna o 500 levneji. Krom toho neni potreba konkretne u Red Hatu kupovat
krabici, ale jenom technickou podporu, jejiz cenu odhaduju pro vetsi firmy
tak na 1500 Kc.

Pokud by si HW firma prirazila za instalaci a zakladni konfiguraci 1000 Kc
(takova veda to zas na proverenem HW neni), pak jsme na 2500 Kc, takze
pocitac by mohl byt o 1300 Kc levnejsi s tim, ze zakaznik dostane jeste
technickou podporu, ktera ma podle MS cenu 4552 Kc (Windows XP Home Cz
stoji podle SWS 8509 a OEM verze 3957), takze by pridana hodnota pro
zakaznika zanamenala 5852 Kc, coz je u nekterych pocitacu az 20% ceny!
A to je jenom OS!

goofix