Jsou jeste Mironet Linux-friendly ?

Zdenek Mazanec zdenek.mazanec na contactel.cz
Neděle Únor 3 23:59:27 CET 2002

> Nespadl jste z višně? ;-))
Dost mozna :-)))

> smyslu že možná funguje.  Bližší informace nebylo možno dohledat, tvůrce
> několika měsících se již do jádra dostala seriózní oprava).  Koupi
> scanneru navíc předcházelo zjišťování průniku podporovaných a
> sehnatelných zařízení.
Chcete tim rict, ze v dane kategorii je mnozina podporovanych a dostupnych
zarizeni prazdna? Smim vedet, k jakemu ucelu ten scaner provozujete?

> V druhém případě se jednalo o digitální fotoaparát.  gphoto ani jiné
> podobné věci jej toho času neuváděly ani na seznamu podporovaných ani na
> do gphoto2 přidána.  Nejsem ovšem dosud schopen ani po dlouhém úsilí
> rozumně přehrát video produkované ve skvělém formátu QuickTime a nemám
> čas se tím dále zabývat.
To asi neni problem hardware mam ten pocit.

> Ve třetím případě se jednalo o grafickou kartu.  Nechtěl jsem po
> prodejci nic více než nějakou levnou kartu s 3D akcelerací.  Co mi
> doporučil, má akcelerované ovladače pouze proprietární od výrobce a
> teprve po více než roce byl výrobce schopen je dostat do stavu, kdy
> systém vydrží běžet týden aniž by zcepeněl.  Zde to byla moje chyba že
> jsem uvěřil prodejci (s ohledem na malé cenové riziko jsem si to troufl)
> a že jsem následně mrhal časem pokusy o nápravu problému místo abych
> kartu se slevou prodal nějakému windozákovi, provedl vlastní průzkum a
> [...]
Docela by me zajimalo, proc se vytvareji databaze kompatibilni hardware...

Asi takhle: pokud si budu nekdy planovat koupi auta, zcela jiste si polozim
otazku, pro jaky ucel. Pokud dojdu k zaveru, ze potrebuju male kupe, ktere
se vejde do me malicke garaze, budu uvazovat, jaky typ. Nejspise s ohledem
na cenu, dostupnost servisu, cene nahradnich dilu s podobne. V me konkretni
situaci asi dospeju k zaveru, ze nejvyhodnejsi (v prumeru) pro me bude
znacka Ropak, pravdepodobne s dieselovym motorem, protoze hodne jezdim a tak
se mi to vyplati.
Zcela jiste si neporidim typ vyrobce z vedlejsi planety, prestoze je
levnejsi a ve meste jezdi bez problemu. Bohuzel, ja jsem z vesnice, tak je
mi to houby platne.
Touto slataninou jsem chtel rict, ze mi necini problem sehnat v libovolne
kategorii hardware linuxem celkem bez problemu podporovanou periferii.
Uznavam, ze v opacnem pripade, kdy periferii uz mam, muze byt problem. Mam v
supliku televizni tuner s celkem rozsirenym cipem, a nerozjedu ho ani ve
woknech ani pod linuxem.

>     ZM> Mimochodem, jaky cenovy rozdil by pro vas v pripade pritomnosti
>     ZM> onoho papiru A5 byl akceptovatelny ?
>
> To lze těžko říct nějak paušálně, záleží na exotičnosti toho zařízení a
> jiných okolnostech.  Rohlíky kupuji za 1,40 Kč v nejbližším obchodě než
> abych pro ně běhal do 2 kilometry vzdáleného supermarketu kde je mají za
> korunu.
Jsem na tom podobne. Sverepe nakupuju hardware stale v temze obchode,
protoze mam dodavatele jiz celkem vychovaneho. Je sice drazsi a ma nezridka
nemozne dlouhe dodaci lhuty, ale nelze mi, nedela mu problem mi zelezo pred
zakoupenim pujcit na vyzkouseni.

:-) Porizovat si exoticky hardware je cesta do pekla. Hardware je jedna z
oblasti, kde jsem neskutecne konzervativni. Odmenou je mi minimum problemu
jak pod linuxem, tak v jinych "systemech".

Zdenek Mazanec