OT: Důvod přechodu na Linux

Pondělí Únor 4 08:36:35 CET 2002

On Sat, Feb 02, 2002 at 07:43:08PM +0100, Ing. Miloslav Ponkrác wrote:
> Za tuto reakci se omlouvám. Ale musím to napsat.
Mozno ze to pomoze niektorym urovnat si myslienky :-)

> Velmi by mě mrzelo, kdyby převažující důvod přechodu na Linux bylo to, že
> někdo má plné zuby Windows. U mě to tak nebylo a u mnoha lidí, kteří se o
> Linux pokoušeli kolem mě také ne. Ale začínám chápat, proč jsou neustále
> takové boje mezi zástánci Windows a Linuxu. Protože pokud většina zastánců
> Linuxu má takový názor, pochopil jsem to. Chápu důvod bojů. Já nemám žádnou
> potřebu hanit Windows, ani Linux, ani vést svaté války.
Boje su z roznych dovodov. Casty dovod linuxovych fanatikov je, ze uzivatelom
windowsu NEVERIA, ze su s nim spokojni (ja im neverim tiez ale nenadavam im za
to :-)). Potom tu mame napr. pozadovanie kompatibility (doc/xls/active-x),
nezodpovedny postoj (ktory jednoznacne vypestoval Microsoft).

To posledne popisem trocha blizsie: typicky windowsovsky uzivatel chape ako
cudziu chybu, ked pouziva program bez toho aby si poriadne precital
dokumentaciu a nie je schopny dosiahnut pozadovany ciel, alebo ked si
"nainstaluje" virus. Tak ako su windows a jeho rozsirene programy
naprogramovane, ich v tomto presvedceni podporuju (nehovorim ze je to primarny
zamer).

Taketo uvazovanie je chybne. Ked si niekto sadne za volant auta a jeho
neznalost brzdoveho pedalu sposobi, ze nabura, bude si mysliet, ze na vine je
napr. vyrobca auta?

Je pochopitelne, ze u ludi znalych veci taketo spravanie vzbudzuje poburenie,
ale uz som tu pisal, ze treba na to ist trocha psychologicky a namiesto
nadavania ich ziskat na "nasu" stranu. Linux potrebuje "Public Relations"
oddelenie, v prenesenom zmysle, teda aby linuxaci robili korektnu advocacy.

> Já používám Linux, protože se mi jako systém líbí. Nepoužívám ho proto, že
> se chci bojovat proti Windows, a holt nic lepšího než Linux na útěk od
> Windows není.
No ja sa musim priznat, ze aj ked primarne Linux tiez pouzivam kvoli jeho
prednostiam pre mna a "Use The Source" casto prakticky vyuzivam, pouzivam ho
vsak aj na boj proti Windowsu a chcel by som aj objasnit, preco.

Ako niektori viete a niektori nie, najvacsou hrozbou Linuxu nie je ani tak MS
ako iste smery v zakonodarstve, konkretne nedavny vyvoj copyrightoveho a
patentoveho prava (napr. DMCA, softwarove patenty). Tieto nam zneprijemnuju
zivot a znejasnuju buducnost.

MS je jeden z najvyznamnejsich zastancov "tej zlej strany", lahko sa don rype
a kedze som s ich produktmi dlho pracoval, tak som si ho vzal na musku. Tento
postup sa mi zda logicky.

> (Schválně to píšu takto, aby vynikl ten rozdíl v podtextu věty.) Omlouvám
> se, že to takto píšu, ale ta věta o důvodu přechodu na Linux mě dost
> zabolela, protože ve své podstatě Linux degraduje.
Ked je to PRIMARNY dovod, tak potom mas pravdu, ale tak to podla mna nie je.

U mna to tak tiez nebolo, s linuxom som zacal robit zo zvedavosti, s windowsom
som bol vtedy spokojny. Ale prave tesne potom som zacal intenzivnejsie
pracovat napr. so sietami. Teda zhruba tu istu cinnost som sa paralelne ucil
aj na win aj lin, pricom s Windowsom som mal 6rocnu skusenost a s linuxom len
polrocnu. A cim dalej som s linuxom robil, sa mi "otvarali oci", az mi bolo
jasne, ze s windowsom uz nemozem byt spokojny, a som sa nan teda uplne
vykaslal a robim s nim len v minimalnej miere (podpora u zakaznikov a jeden
onlajnbenking program).

> Rozumíte? Vy jste nenapsal, že Váš osobní důvod pro Linux je, že Vás štvaly
> Windowsy. Vy jste to rozšířil na .... Opravdu všichni přecházejí na Linux
> jen kvůli Windowsům?
Myslim ze nie, ale taky pekny BSOD dokaze "povzbudit" :-)

Zrejme sa snazite povedat to, co ja: dolezite su POZITIVNE argumenty (pre
nieco), nie NEGATIVNE (blby windows), to je len ako bonus. Ked si niekto
oblubi Linux na zaklade jeho prednosti, sam spozna aky je windows humus. A ak
nie, aj tak nevadi, nemusia byt vsetci linuxovi uzivatelia puristi.

> Pokud je to pravda, potom děkujte Gatesovi, protože nikdo neudělal pro Linux
> více, než on.
Jasne, bez srandy, Microsoft ma na uspechu Linuxu velky podiel.

> Osobně dokonce mohu říci, že jsem nepřešel na Linux, ale rozšířil jsem svou
> práci na Linux.
Tak ja teda ne, ja som Windows nechal, nevidim v tom zmysel.

> Já na Windows nastavím opakovaně modem mnohonásobně jednodušeji, a nepřipadá
> mi to jako černá magie.
Hehe spominam si ako som kedysi pod linuxom menil modem. Preplugol som, zmenil
symlink, zvysil rychlost v konfiguraku a nemusel ani restartovat :-) Netvrdim,
ze by to bolo rychlejsie pre vsetkych, ale pre mna hej.

> S pozdravem
> Miloslav Ponkrác
Bye,

                       There's no place like ~