Re: true color, nekvalitní fonty, riva TNT2

Tomáš Vondra vondra na tesmail.cz
Sobota Únor 9 15:19:15 CET 2002

Cau,

tv> Dobrý den,
tv> instaloval jsem distribuci RH 7.1, během instalace byla detekována
tv> správně riva TNT2, avšak při nastavení x window mi nebyla nabídnuta
tv> možnost nastavit barevnou hloubku 32 bit true color /což ve verzi 7.0
tv> šlo/ ale pouze 8,16,24 bitů.
tv> Tady nevím v čem je potíž.

Pokud se nemylim, tak 32 bitu je v podstate k nicemu. Standardem je 24
bitu, a 32 bitu se dnes hodi akorat na interni vypocty a pripadne na
alfa kanal. Z toho ze nastavite hloubku na 32 bitu podle meho nazoru
nic neziskate. Vsechny bezne pouzivane formaty - BMP, JPG, PNG pracuji
s 24 bitovou hloubkou.

tv> Po instalaci jsem byl vcelku nemile překvapen kvalitou zobrazovaných
tv> fontů, tyto jsou "kostrbaté". Navíc pokud chci fonty změnit v
tv> nastavení písma mám na výběr asi jen z 8 fontů courier, lucida a její
tv> klony a ještě nějaká exotika.Ani zobrazení české diakritiky není
tv> ideální.
tv> Pokud vím instaloval jsem snad všechny fonty  sady ISO8859-5.

To je sice super, ale cesky fonty jsou ISO-8859-2 :)
Pripadne neni problem pridat si tam nejake TTF fonty. Postup uz byl

Bye
Tomas