Funkcni internetbanking

Tomáš Hudec tom na abba.cz
Úterý Únor 12 02:09:02 CET 2002

berushka wrote:

> Mozne to je, jeste ze jsem GECB nejmenoval :-). Ale jednak pred nekolika
> malo mesici internet jeste nemela a jednak GECB na svych strankach sama
> uvadi, ze potrebuje:
> Operacní systém:  Windows (95, 98, 2000, NT 4.0)
> Internetový prohlížec: Microsoft Internet Explorer 5 a vyšší
>                        Netscape Communicator verze 4.5 a vyšší
>
> Coz mne trochu zarazi a o takovemto pristupu banky si myslim sve.
> Nicmene to muze snamenat, ze i ostatni banky na svych strankach
> neuvadeji pravdive udaje :-(

Union banka má přímo v popisu, že podporuje UNIX (Linux)!
Požadují:

* vybavení počítače, ze kterého se připojujete, operačním systémem
minimálně Windows 95 a výše, Windows NT, systémem typu UNIX s podporou
českého jazyka nebo MAC OS verze 7 a vyšší.

Ale:
* internetový prohlížeč:
     INTERNET EXPLORER IE, 4.x, 5.x pro Windows 95,98, NT
     NETSCAPE 4.5 a vyšší verze pro podporované operační systémy MS Windows,
NETSCAPE 6 není podporován
     NETSCAPE 4.76 a vyšší pro unixové systémy (Linux)

Napsal jsem jim e-mail ohledně podpory Mozilly a odpověděli:
--- cituji: ---
Prohlížeč Mozilla 0.9.x je kompatibilní s Netscape a ne zcela přesně.
Jsou tam jisté rozdíly v interpretaci JavaScriptu, které se projevují
v nesprávné funkci menu současné verze I-banky.
Se širší podporou prohlížečů se počítá v připravované nové verzi
uživatelského rozhraní.
--- konec citátu ---

Měsíční poplatek za vedení Konta Efekt je 40,- Kč a za využívání
balíčku Kontakt Plus (tam je internet banking) je 30,- Kč, tzn. dohromady
zaplatíte 70,- Kč měsíčně.

Ještě je třeba buď kalkulátor nebo GSM Plus SIM karta
* zapůjčení jednoho PIN kalkulátoru: zdarma

--- cituji ještě z jejich odpovědi ---
Pro využívání služby GSM Plus musíte mít telefon podporující funkci
SIM Toolkit a bankovní SIM kartu. Tu Vám vymění ve společnosti
Radiomobil zdarma, po předložení občanského průkazu a průkazního
lístku k účtu, vedeného u naší banky.
--- konec citátu ---

Bohužel zkušenosti (ještě) nemám žádné, ale uvažuji o založení účtu tam.
Bankovní karta je ke Kontu Efekt zdarma.

--
Tom