proc dat prednost linuxu?

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Pondělí Únor 18 12:58:33 CET 2002

"Lukas Cirkva" <L.Cirkva na sh.cvut.cz> schrieb im Newsbeitrag
news:a4qkce$2r0b$1 na ns.felk.cvut.cz...

> V soucastne dobe mame asi 3tis uzivatelu pouzivajicich stahovani
> NT-profilu (miliony malych souboru) a  emailu.

Pre ilustraciu: moj profil ma momentalne 17.2 MB v 1817 suboroch
a 301 adresaroch a to si davam pomerne pozor - niektore
programy su proste prasce. Nalogovanie z pobocky pripojenej
pevnou linkou trva minuty a ani lokalne to nie je ktovieaka slava.

> Ve spickach se pripojuje az 300uzivatelu naraz, coz Novell
> pri soucastne konfiguraci zvlada velmi spatne, ale zvlada.

Klobuk dolu, ze to vobec zvlada. Pochopitelne to zavisi od x faktorov
(ako silne stroje, ake velke profily, aka siet, ...) ale nasi systemaci
zacali profily rozhadzovat po viacerych masinach uz pri niekolkych
desiatkach. A to bol NT server, ktory by na to mal byt optimalizovany.

> Ja osobme mam zkusenosti, ze Samba je vyborna pri nekolika
> velikych souborech, ale na malych je velmi pomala.

Nemam to podlozene "hard facts", ale cisto subjektivne by som
suhlasil.

Pokial nemate moznost tie profily porozhadzovat po viacerych
strojoch, tak si nemyslim, ze by Samba na Linuxe zvladla
viac ako Novell. Navyse na tak velkej sieti mate zrejme
ine starosti ako neustale nieco doladovat.

Pokial tu moznost viacerych serverov mate, dalo by sa o tom
uvazovat.

Zdravi
--                                                    Stano