proc dat prednost linuxu?

Ing. Vlastimil Pospíchal vpospichal na centrum.cz
Pondělí Únor 18 15:00:00 CET 2002

> Klobuk dolu, ze to vobec zvlada. Pochopitelne to zavisi od x faktorov
> (ako silne stroje, ake velke profily, aka siet, ...) ale nasi systemaci
> zacali profily rozhadzovat po viacerych masinach uz pri niekolkych
> desiatkach. A to bol NT server, ktory by na to mal byt optimalizovany.
>
> Pokial nemate moznost tie profily porozhadzovat po viacerych
> strojoch, tak si nemyslim, ze by Samba na Linuxe zvladla
> viac ako Novell. Navyse na tak velkej sieti mate zrejme
> ine starosti ako neustale nieco doladovat.
> --                                                    Stano

Zatím jsem nepotkal výkonnější souborový server, než je Novell.
Do nedávna jsem měl jeden takový 486DX/100MHz/16MB RAM/1.2 GB HDD
jako file server pro 17 stanic a jelo to vcelku v pohodě. Každému
je asi jasné, že na této konfiguraci by NT vůbec nejely a se Sambou
by asi byly problémy s rychlostí. Jel téměř bez přestávky asi 5 let,
než ho zmohl prach. HDD jsem přemontoval do nového kompu a jel jsem
dál bez ztráty dat.

Pokud je třeba stabilní a výkonné řešení, tak Novell. Pokud je třeba
levné řešení, Linux se Sambou. Zapomněl jsem snad na nějaký operační
systém? Snad ještě nějaký UN*X :-)

Bye Kit
--
Ing. Vlastimil Pospíchal