QMAIL a SMTP relaying

Slavomir Slizik ssl na SmeOnline.sk
Středa Únor 20 13:58:19 CET 2002

> Co tedy pomohlo? Mám na stejném stroji kromě DNS ještě i DHCP.
> Jak se v tomto případě řeší reverzní záznamy? Zatím jsem našel
> jen tyto odkazy, snad to na některém z nich najdu:

pomohlo zaradit do DNSka reverzne zaznamy pre nas vnutorny subnet, v nasom
pripade 10.1.15.x, cize
nieco v zmysle:

zone "15.1.10.in-addr.arpa" IN {
        type master;
        file "10.1.15.rev";
        allow-update { none; };
};

v named.conf, a potom v 10.1.15.rev konkretne zaznamy, napr:

1       IN      PTR     work1
8     IN      PTR       work2
6       IN      PTR     gw
*       IN      PTR     others

cize 10.1.15.1 sa resolvuje ako work1, etc. Qmail s tym teraz nema problem.
Este je treba zaradit toto DNSko do /etc/resolv.conf ako
nameserver localhost

ssl