kernel 2.4.17 mi asi smazal HDD

Michal Podsednik podsednm na inf.upol.cz
Sobota Únor 23 00:12:39 CET 2002

On Thu 21. February 2002 19:51, Hacx wrote:

> no ono to jadro ani nenabootuje ono to napise Kernel Panic: Unable to mount
> root

Predhazujete jadru spravny parametr "root=" ? Zakompiloval jste do noveho
jadra podporu filesystemu na kterem Vam bezi root partition?

> ne

To je zvlastni. Neprepsal jste ho? Mate v poradku konfiguraci bootloaderu? V
teto situaci bych nabootoval z cd nebo z diskety, pokusil bych se ten root
filesystem primountovat a snazil se najit chybu.

Mimochodem pochybuji, ze by Vam nove jadro jen tak samo od sebe prepsalo
disk. To byste tam musel zakompilovat neco opravdu sileneho.

> vymyslel :-)

Tady bych mozna hledal problem :-)

> myslim že ne :-)

A nebo tady :-)

> chci se to naucit,jinak me ot celkem laka mit jadro o neco lepsi

Standardni jadra z distribuci jsou vetsinou velmi kvalitni. Clovek, ktery
nevi, co dela (coz bude temer urcite i Vas pripad), kompilovanim jadra si
system vetsinou akorat pokazi, jako se to bohuzel stalo i Vam. Docela rad
bych videl tu Vasi konfiguraci.

A bez urazky, ono by neskodilo nejprve si precist nejakou dokumentaci, HOWTO
apod. Z Vasich dotazu je jasne, ze jste se o to ani nepokusil. Ono je potom
nefer rict - kernel ten a ten mi asi smazal disk. Jenze Vas problem je na
99.9% mezi klavesnici a zidli.

S pozdravem,

--
Michal Podsednik