rpmlib(PartialHardlinkSets)

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Úterý Únor 26 10:07:34 CET 2002

On Tue, 26 Feb 2002, Peter Surda wrote:

> Tu sa musim ohradit ja, to nehovorim len tak, ja totiz developujem nejaku vec
> pre rpm. RedHatovske RPMka maju casto nieco ako
> requires: rpmlib(CompressedFileNames) <= 3.0.4-1
> A taketo nieco NIJAKY PAKET NEPOSKYTUJE, ked das napr. rpm -qf --provides
> cesta_k_distribucii/i386/RedHat/RPMS/* tak nic take neukaze. Je to skryte
> ktoviekde.

Zrejme si trochu nerozumime, takze jeste jeden pokus.

Pokud se vytvari RPM na danem systemu, rekneme vyvojovem, jsou do
vysledneho RPM krome explicitne zadanych zavislosti pridany i zavislosti
automaticke, ktere maji svuj duvod, at uz to je podpora nejake ficury pro
RPM management ci dalsi veci.

Cili pokud mam RPM, ktere je sestavene na RawHidu a mam s nim problemy na
RH 7.x a pise mi to napr. vyse uvedenou hlasku, bude zrejme problem v tom,
ze nemam VSECHNY POTREBNE KNIHOVNY CI VERZE PROGRAMU, ktere byly na
systemu pritomny pri sestavovani tohoto baliku.

Pro me z toho pouze ten zaver, ze jsem udelal neco, s cim
vyvojar/packager/system managment nepocital a proto dostavam chybovou
hlasku. Urcite se to _ale neda nazvat neci "somarinou"_!!

Reseni je proste, rekompilace ze SRPMS a pouceni do budoucna je pro me to,
ze nelze volne prebirat balicky a ocekavat jejich 100% bezproblemovou
instalaci.

> [...]
> bohuzial nevyzera, ze ich riesia :-(. Napr. trvalo 5 mesiacov, kym moj
> bugreport zmenil status na "ASSIGNED", teda 5 mesiacov, kym to niekomu
> priradili (!!!!). Na irce aj v imejlovej komunikacii su zamestnanci RH uplne v
> pohode, ale k tomu, za co su zodpovedni, pristupuju veeelmi pomaly :-(. Trufam
> si povedat, ze ja k supportu "svojim" userom pristupujem lepsie.
>
> Dneska som nasiel zlu dependency v RPMku printconf (chyba zavislost od mpage,
> bez toho to nefunguje) a poslal som bugreport maintainerovi, uvidime, co sa

K tomu muzu dodat pouze jedine: projdi si archiv konference Cooker, kde je
videt reakce a i vysledek toho, jak po ohlaseni chyby je s ni vyvojari
MandrakeSoftu nalozeno. Zjisteni bude velmi prijemne, to mi ver.

Naposledy jsem reportoval to, ze mi nefunguje instalace pres HTTP server
pri ziskani adresy pres DHCP. Vymenil jsem si nekolik mailu primo s jednim
hlavnich developeru a nakonec jsem zjistil, ze jsem tu jeste mel
pozustatky s laborovanim s bezdiskovymi stanicemi a DHCP se snazilo poslat
obraz grubu, coz docela slusne ten instalak rozhodilo.

R.V.